[LINUX:20540] Re: Slackware Mandreke Red Hat hangisi?

From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Fri 13 Oct 2000 - 22:18:43 EEST

> Neden SuSE ? Peki sevgili murat ben de arkadaşlarımla böyle dağıtım
> olayına giriyorumda bende SuSE yi sıcak buluyorum heralde orijinal
> paketlerine ulaşmamında etkisi var galiba ama arkadaşlarımda RedHat
> diyor (iki dizinde bi director da kaldım :)) ) selamlar

Selam,

Oncelikle Linux dagitimlari icerisinde en guvenli olanlardan bir tanesi.
En az buggy olanlardan biri, RedHat7.0 i hepiniz biliyorsunuz ne alemde.
En bastan beri FHS ye uygun yapilandiriyor. RedHat gibi kendi kafasina
gore davranmiyor.
RedHat in 7.0 da son yaptigini biliyorsunuz rpm olayi. eski versiyonlari
kullanamiyorsunuz!
Kendi yazdiklari toollar oldukca iyi.
Gelen cd lerin icerisinde akliniza bile gelmeyecek paketler geliyor. Diger
hicbir dagitimda boyle bir olay yok. Library ler problemsiz. Illa
linuxconf kullanacaklar icin yast cok iyi bir alternatif ve degisiklik
yaptigi zaman linuconf gibi dagitmiyor ortaligi.
Kurulumu oldukca duzgun.
DVD ustunde gelen tek dagitim.
Live cd si olan tek dagitim (baska var mi bilmiyorum ama sanmiyorum)
Kernel patchleri duzgun.
Kullanimi cok rahat RedHat gibi /etc/sysconfig (sanirim boyle bir dizin
idi) bir dizinin altinda 10 tane konf dosyasi ile ugrasmiyorsun. Yerine
sadece /etc/rc.config den butun ayaralamarini yapabiliyorsun ki bu aslinda
benim en cok hosuma giden seylerden biri.

ornegin

KBD_NUMLOCK="yes"

ve sonra init scriptlerinde

. /etc/rc.config

cok basit bir bash atamasi ile is bitirilmis.

Bir de yazdiklari toollar cok basit ve cok islevsel.
Yast2 ile gelen printer,sound ... auto conf olayi oldukca iyi.
KDE,KDE2,gnome butun paketleri ile geliyor.

Turkce ayarlamalarda problem cikarmiyor.

4GB ram patch, SIS server onlar tarafindan yazildi. Reiserfs gibi
yazilimlarin ana sponsoru, salt gibi cluster cozumleri var integrated.
XFree4 un sadece xf86config4 varken sax2 sadece XFree4 icin yazilmis
grafik konf programi, sax ise zaten cok rahat.

Dokuman olayi abarti boyutta diger hicbir dagitimda bu kadar dokuman
geldigini sanmiyorum.

Ister server ister homeusing icin bence bicilmis kaftan.
Her ikisi icinde kullaniyorum ve oldukca memnunum.
Slack babadir ilk gozagrisi ama SuSE gercekten cok iyi.

Biraz kullaninca zaten sebepleri daha cok anliyor insan.

IYI CALISMALAR

                                                                MURAT KOC