[LINUX:20537] Re: Ynt: Postaci 1.1.0

From: Selami AKSOY (selami@Ghost.AnadoluNET.Com.TR)
Date: Fri 13 Oct 2000 - 22:04:22 EEST

On Fri, 13 Oct 2000, Muhammed SOYER wrote:

> yigidi oldur hakkini yeme diye bir soz vardir ..Ben sahsen cok takdir ettim
> .Ciidi bir eksik idi bizim bir yazilimimiz yoktu gpl olan
>
> ben 1.0 ini kullanmis idim ,ondan once baya bir webde kullanabilecegim bir
> webmail yazilmi aramis idim
> ticari bir kurulus oldugumuz icin bir cogu bize uymuyor idi (gpl degiller)
> sonra postaciyi denedim baktim aradigim hersey var .Bir kac eksigi vardi ,
> onlarda 1.1 de duzeltilmis
> ayrica open source olmasinin esprisi burada degil mi ,eksik olan bir sey
> varsa gordugunuz , vakti ve ilgisi olan birileri duzeltir
> [...]

Hocam kimsenin hakkInI yediGimiz, yemeye CalIStIGImIz filan yok..
YaptIGImIz Seyler daha iyi olmasI iCin.. Yoksa sIrf nasIl olmuS diye bakmak
iCin ne kurardIm ne de bilmemkaC sayfa mail yazmaya CalISIrdIm.. OnlarI
yapmak iCin bir emek harcadIm ben de kabul edersin ki.. Saadece hem
kullanmayI dUSUnenler iCin bi test niteliGinde olsun hem de ilgili
arkadaSlar dUzeltilmesi gereken yerleri dUzeltsinler diye yazdIm..

Hatta o maili yazdIktan sonra birkaC Seyle daha karSIlaStIm.. OnlarI da
yazayIm bu maili yazmISken.. KullanIcI login olduGunda username/password
leri database e yazIlIyor.. 2 table iCinde kendi username/passwordumu
buldum daha sonra.. Bunlar tblUsers ve tblLoggedUsers table larI..
tblLoggedUsers daki isminden anladIGIm kadarIyla sonradan (logout
sIrasInda) iCindeki kayIt silinmesi gereken bir tanle.. Ama logout linki
baSlangIC sayfasIna geri dOndUrmekten baSka birSey yapmadIGI iCin iCindeki
kayItlar duruyor..

Bir de gelen bir maili forward etmeye CalIStIm.. Attachment olan bir
maildi.. Bana gelen maildeki attachment forward ederken direk attach
kIsmInda yerini aldI.. GUzel.. Sonra ben bu maili yazmaktan vazgeCtim..
Daha sonra yeni mail gOndermeye kalktIm.. O da ne.. Benim o vazgeCtiGim
maildeki attachment hemen yine geldi.. Gelmemesi lazIm diye dUSUnUyorum
bilmem bilinCli mi yapImIS birSey??

SonuC olarak ben Su anda kullanIma hazIr bulmadIm.. Benim gOrUSUm tabii
ki.. HazIr bulanlar olup kullanIcaklardIr kuSkusuz.. Biraz daha Uzerinde
uGraSIlIrsa gUzel birSey olucak umarIm ilerisi iCin..

Bir de gOzUme Carpan birSey yazan arkadaS Database server'a baGlanIp
ordan birSeyler okumayI Cok seviyor.. Ben yanlIS olduGunu dUSUnUyorum
Sahsen.. Sebebim de Cok kullanIcI olduGunda sorunlar yaratabileceGi bunun..
Database server tabii ki gerektiGinde kullanIlmalI ama gerekmediGi yerlerde
de kullanIlIyor gibi geldi bana.. Mesela bence tblDomains ve rblMIME table
larInIn iCeriGinin database server da tutulmasI pek anlamlI deGil..

tblDomains iCin birSeyler sOylemek istiyorum ayrIca.. Virtual Host desteGi
iCin yapIlmIS birSey anladIGIm kadarIyla.. Sonradan buraya kayIt eklenmesi
gerekicek yani.. BOyle birSeyi eGer database de tutuyorsanIz buna kayIt
ekleyip silmek iCin de bi arayUz yazmalIsInIz.. Son kullanIcInIn SQL
bilmesini veya hatta bi sistem yOneticinin bile SQL bilmesini
bekleyemezsiniz her zaman.. Database konusu farklIdIr CUnkU sistem
yOnetiminden..