[LINUX:20530] RE: Ynt: Re: mail server kurmak istiyorum

From: Duzgun GUL (duzgung@rt.net.tr)
Date: Fri 13 Oct 2000 - 17:44:42 EEST

On Fri, 13 Oct 2000, Andreas Mueller wrote:

> hi,

> maybe there's a missunderstanding you can add 60.000 users a
> a intel based system, but the most importend question is
> how many users can connect to your system at the same moment/ at the same
> second.

Sorun da burda ba$liyor zaten, birisi kalkiyor 40000 kullaniciya nasil
mail servisi verebilirim babinda bir soru soruyor. Ben de kalkip bunu iyi
dizayn edilmis bir Linux ile rahatlikla halledebilirsin diyorum. Burada
cozum sunuyoruz sen kalkip ayni anda bu hizmeti veremez polemigine
giriyorsun, bunun sadece sen degil cok kisi de farkindadir zannedersem,
Sun/IBM dahi ayni anda 40000 kullaniciya hizmet verebilirmi $upheliyim..

ardindan kalkiyor METU'nin 20 bin kullanici icin bilmem ne kadar IBM
kullaniyor $u kadar RAM var $u kadar disk var $eklinde orneklemeler yapip
hala cozume ulasma konusunda herhangi bir adim atmiyorsun.

Soyle bir hesaplayalim bakalim,

bir ISS'in 50000 dial-up kullanicisi ve buna mukabil 50000 tane mail
abonesi var oldugunu sayarsak. User/Modem oraninin 7/1 ortalama oldugunu
da kabul edersek, ayni anda 7143 tane kullanici Access yapabilir. Ki bu
kullanicilarinin hepsinin ayni anda POP acct'larina ulasma ihtimallerini
max. 3/1 hesaplasan maximum 2381 simultaneous POP connection yapar.

Ayni sekilde her kullaniciya ortalama gunde 5 mail geldigini hesaplasan

50000 * 5 = 250000 / 86400 = 2.89 mail/sec

her kullanicinin da 5'er mail gonderdigini hesaplasan o da 2.89 mail/sec

total : 5.78 mail/sec tarzi bir SMTP trafik olusturur..

bu sekilde bir hesaplama yaptigimda ( eksiklikler olabilir o ayri ) IYI
KONFIGURE edilmis bir sistem bu trafigi rahatlikla kaldirir diye hala ve
hala du$unuyorum.. ( Bu du$unmemdeki sebeplerin en onemlisi ise
Linux ve QMail ikilisinin bunu cok rahat handle edebilecegine olan
inancimdir )

kafa agrittim, iyi ak$amlar..

-duzgun