[LINUX:20505] RE: Ynt: Re: mail server kurmak istiyorum

From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Fri 13 Oct 2000 - 11:59:16 EEST

Selam,

> Son sorunuza cevap, fazlasıyla mümkün - pek çok noktada da kullanılıyor
> zaten. Ancak daha modern e-posta işleme sistemleri sendmail yerine (INBOX
> mantığı) qmail kullanmaya başlıyorlar (her e-postanın bir dosyada
> tutulması). Bu hem işlemci gücünden tasarruf sağlıyor , hem de band
> genişliğinin daha optimum düzeyde tutlmasını sağlıyor. Benzer şekilde NFS
> yerine qmail'ın vpopmail ile kullanılması ile MySQL'in daha yüksek
> perforeans gösterdiğini de unutmamak gerekiyor. NFS4 Linux'a aktarıldı mı
> bilmiyorum, denemek lazım, ancak qmail'ın MySQL'le birlikte kullanılması
> [...]

ayni sekilde sendmail in map lerini mysql veya postgresql de tutmasi da
saglanabilir. Yine sendmail uzerinde yapilacak olan bir takim
optimizasyonlar ile oldukca iyi calismasi saglanabilir. NFS4, Linux a
aktarildi. Ama boyle bir sistemde NFS kullanmak bence sacmaliktir.

Ayrica yine sunu dusunmek lazim sistemde kullanici tanimlanmis olabilir
ama bunlarin kac tanesi ayni anda sistemi kullanacak. 15.000 kullanici
tanimlanmis 500 veya 1000 tanesi ayni anda kullaniyorsa problem
yok. Ister sendmail kullan ister qmail kullan farketmez o kadar. Ama
15.000 tane ayni anda kullanmaya kalktigi zaman baya bir GB ram e ve
yuksek HD ye ihtiyaciniz olacaktir. Bir de ext2 kullaniyorsaniz (ki
default oyle olacak) yandiniz demektir. Journaling filesystem olmasi
lazim. Ext3 un yeteri kadar iyi olmadigi acik. Rahat olmasi acisindan
reiserfs i oneririm. Ayrica performans artisi da sagliyor.Zaten her
durumda bu kadar kullanici oldugu zaman qmail de bazi patchleri
uygulamaniz gerekiyor. Sendmail icin optimizayon yapmaniz lazim. Bence
butun yuku tek makina ustune vermeyin. Turbocluster veya kimberlight
cluster gibi bir sistem kullanilabilir.

Yani kisaca ne yapacaginizi bildiginiz surece bence qmail, sendmail,
zartmail, zortmail o kadar farketmez. Is gelir aliskanlik meselesine
dayanir.

IYI CALISMALAR

                                                                MURAT KOC