[LINUX:20521] RE: Ynt: Re: mail server kurmak istiyorum

From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Fri 13 Oct 2000 - 15:33:45 EEST

Selam,

> Bu konu ile alakasiz, ama reiserfs le karsilastigim icin adi gecmisken
> soyleyeyim dedim, reiserfs in cok fazla file oldugu durumlarda
> sacmaladigina bizzat sahidim,

Ozgur, kac dosya ile ne gibi sacmaliklar yapti?

> Iki software arasindaki performans farkini gozardi edip, sadece kullanim
> kolayligi acisindan karsilastirmak bana pek dogru gelmedi. Kullanim
> kolayligi burada bu programlari kuracak kisi icin bir parametre, ki
> gecerli bir parametre degil, eger adminsen oturur ogrenir kurarsin. Onemli
> olan zor kurulsa bile sonucta son kullaniciya iyi hizmet vermekse bence
> Qmail, sendmail karsisinda on plana cikiyor.

Ozgur, anlasildi qmail i bayaa seviyorsun:))
ben de sendmail hayrani filan degilim hangisi isime gelirse onu
kullanirim. Soyledigim su idi adam altyapiyi duzgun kurarsa ne ile
calistiginin onemi yok bence. Yani sen gidip boyle high-end sistemler isin
maili patchlemezsen veya vpopmail ile kullanmazsan hicbir ise
yaramayacaktir. Haksiz miyim? Sendmail i de oyle ciplak birakirsan o da
hicbir ise yaramayacaktir. Ama sen bunlar uzerinde gerekli optimizasyon ve
patchleri (her ikisi icinde boyle patchler var cunku) uygulayip
kullandigin linux a da ayni seyi uygulayip ortaya bir diskarray koyup
duzgun bir sekilde konfigurasyon yaptigin zaman ne ile calistiginin bir
onemi yok o zaman diyorum. qmail veya sendmail karsilastirmasi yapmiyorum,
ama sen sendmail ile alismissan sendmail ile calismayi qmail ile
alismissan qmail ile calismayi devam ettirmeyi tercih edersin ve bu tur
bir sistem icin yapacagin duzenlemeleri hangisine alismis isen onun icin
yapmayi dusunursun. Bilmiyorum ne kadar anlatabildim ne demek istedigimi?

Benim icin ise hic farketmez ister qmail ister sendmail ister zmail veya
baska birsey isimi gordugu surece onu kullanirim. Ama bircok kiside
aliskanliklar var bunlari kolay kolay birakmak istemiyorlar onlar icin
konustum diyebiliriz. Alt yapiyi kur kullanacagin yazilimlar uzerindeki
optimizasyonu yap ne kullanirsan kullan.

IYI CALISMALAR

                                                                MURAT KOC