[LINUX:20482] RE: Ynt: Re: mail server kurmak istiyorum

From: Duzgun GUL (duzgung@rt.net.tr)
Date: Thu 12 Oct 2000 - 17:32:44 EEST

Bunlar denenip de yazilmis seyler mi yoksa bir yerden gordum de yazayim
tarzinda olan saptamalar mi ?

On Thu, 12 Oct 2000, Andreas Mueller wrote:

> On Thu, Oct 12, 2000 at 02:42:19PM +0300, Gorkem Cetin wrote:
>
> * with Linux or PC's it's not possible to handele more than 20.000
> Users.

sebep ???

> * Metu has about 20.000 Users 2 paralell Computers, 3 Mailserver
> the system running on AIX 4, based on a RISC - System, 3 RISC Server
> share the Jobs, only "orca" has 4GB RAM, and 100 GIG SCSI

Su anda calismis oldugum sirketin eski mail serveri ( 25 bin kullanici )

Sun U10 300 Mhz Sparc - 512 GB RAM - 8.GB x 3 SCSI HD , Metu kaynaklarini
boyle hoyratca kullaniyorsa bu METU'nun sorunu..

> * using NFS3,4 slows down the hole System, generally NFS is slowly

Disk Array kullanilabilir..

> * zmailer+patch is a very nice mailer for this job.
> * mysql is nice if you work with < 10 Users, Postgresql is nice for
> middle Systems it rocks until 100Users, for big Systems orcacle, is a
> must.

Su anki kurmus oldugum sistemde ise

mysql> select count(*) from rt_net_tr;
| count(*) |
| 37929 |
1 row in set (0.02 sec)

kullanici mevcut ? Sorun yok, cikacak gibi de gorunmuyor..

> * The only thing i agree is using RAID (x)

eh buna bende katilirim..