[LINUX:20201] Hangi Dagitim? was: Redhat 7.0

From: Can BAYTAN M.D. (Physiology) (cbaytan@meds.ktu.edu.tr)
Date: Sat 07 Oct 2000 - 00:15:41 EEST

Selamlar,

Seneler suren serverde slackware, kisisel bilgisayarlarda Tekir
tecrubelerinden sonra bu yaz serverlerde RedHat6.2 kisisellerde mandrake
7.01 kullanmaya basladim, RedHat 6.2 server henuz kullanima tam acilmadi
deneme safhasinda, mandrake guvenlik acisindan cok kotu, tavsiye etmem
libc'lerin yenileri bile ne kadar guvenli suphelidir, kisisel kullanim icin
RedHat 6.2ise Mandrakeye nazaran ozellikle yeni Linux'a gecen birisi icin
tam bir rezalet, bircok paket kurulumla install edilmiyor (mesela bir
arkadasin bahsettigi inetd paketi ve daha bircoklari), bircok seyi elle
install etmeniz lazim, eh windoze'dan Linux'a RedHat gecmeye calisan
arkadaslara mandrakeyi tercih etmelerini veya Windoze ile kalmalarini
tavsiye etmekten baska yapacak birsey yok.

Aslinda RedHat'a gecmemin nedeni, dunyada nerdeyse standard hale gelmesi ve
arkasinda buyuk bir firmanin durmasi idi, SlackWare'i denememein nedeni ise
dagitimda bircok problem ve guvenlik aciginin oldugunu okumam.

Simdi bunlari yazmamin nedeni Slackware'in son versiyonlarini kullanan
arkadaslarin tecrubelerini, elestirilerini duymak istemem, denemedigim
dagitim elde bir tek o kaldi. (Umarim 4 yildan fazla turkceden baska hicbir
sorunu olmadan tas gibi calisan Slackware'in lanetine ugramam).

Herkese iyi calismalar.