Re: r* komutlari

Atakan Gurkan (agurkan@newton.physics.metu.edu.tr)
Tue, 13 Aug 1996 20:17:12 +0300 (EET DST)

On Tue, 13 Aug 1996, F Kagan Guerkaynak wrote:
> Merhaba,
Selamlar,

> Linux isim cozumleme isini hangi sira ile yapacagini
>
> /etc/host.conf
>
> dosyasindan ogreniyor. Burada belirtilen sira ile (hosts,
> nis ve bind (DNS)) kontrol ediliyor.
>
> Bu isinize yariyor olabilir mi ??
Valla bu hasan'in isine yariyor bilmem ama ben bir host.conf dosyasinin
nasil yazilabilecegini ogrenmek isterim. Ayni sekilde resolv.conf'un da.
Benim linux'um hostname resolve ederken sacmaliyor.

Makina the_loner.physics.metu.edu.tr

host.conf:
order hosts,bind
multi on

resolv.conf:
domain physics.metu.edu.tr
nameserver 144.122.130.1
nameserver 144.122.130.9
nameserver 144.122.199.20

bu makina ornegin ping newton deyince newton.physics.metu.edu.tr'i
goruyor. ama ping newton.physics, ping knidos.cc ping nsg2.ege benzeri
cabalar sonucsuz kaliyor. Hemen belirteyim bu komutlar newton'da (ki
kendisi bir ULTRIX) calisiyor. Bu makinanin resolv.conf dosyasi cok
farkli degil. host.conf dosyasi ise /etc/ altinda yok.

man page lere baktim ama bulamadim.

Fikri olan?

> Sevgiler
> F. Kagan