[Gelistirici] 2011'e Alacagim Paketler

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
28 Oca 2011 Cum 19:43:13 EET

28 Ocak 2011 11:01 tarihinde Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> yazdı:

> Selam. Bugzilla'da açık hatası olduğundan ve bana atandığından aldım
> paketleri hemen hatayı kapatmak için. Bir de diğer eklentilere dokunmadım
> zaten bunun da güncellemesi de yoktu, derlenen bir şey değildi sadece
> betikti o yüzden aldım yoksa almayacaktım.
>
> Haklısın, özür dilerim, arada sırada yapıyorum bunu :(

Önemli değil de işte ilk mesajımdakileri yazdıktan sonra, başta gimp, babl
ve gegl geliştiricisi olduğun için senden, sonrasında gtk
geliştiricilerinden ve tüm diğer geliştiricilerden gimp ile ilgili paketler
hakkındaki çekincelerim hakkında fikirlerini belirtmelerini istemişken
yaptığın değişiklik bunları görmezden gelir bir davranış olduğu için o kadar
uzun yazdım yoksa her zaman özet geçme taraftarıyım.

GIMP eklenti paketlerinin bakımını ben yapsam da yapmasam da çalışır şekilde
gerekli olduğu her depoda bulunmasını isterim ama ilk mesajımda yazdığım
gibi yeni sürüm meselesi gözümü korkutuyor biraz. GIMP'i son dönemde yeteri
kadar yakından takip edemediğim için kaçırmış olduğum bir şeyler olabilir
ama bu geçişte her şeyin otomatik olarak olmayacağını düşünüyorum.

Örneğin gimpfx-foundry, bir kaç GIMP'çinin yazılmış betikleri bir araya
getirip, 2.6 sürümü için çalışır hale getirmek için değişiklikler yaptıkları
ve sundukları bir proje. 118 betikten [1] oluşuyor.

gimpfx-foundry geliştiricileriyle şu an iletişim halinde değilim. 2.8 için
de bu projeyi sürdürüp sürdürmeyeceklerini bilmiyorum. GIMP tarafında da
2.8'de betik ve eklentiler açısından ne kadar değişiklik olacağını şu an
bilmiyorum. Doğrudan sunulacak bir geriye uyumluluk olacak mı, yoksa bir
şekilde [2] bu uyumluluk elde edilecek mi bilmiyorum.

İşte tüm bu bilmediklerimi bir şekilde öğrenebilmek ve en kötü ihtimalde
bile ne yapabileceğimi anlamak için ilgili olduğunu düşündüğüm bu listeye
yazmıştım.

Yanlışlıkla sadece Ozan'a atmışım, şimdi listeye gönderiyorum.

[1] http://gimpfx-foundry.sourceforge.net/browse26/index_name.html
[2] http://registry.gimp.org/node/24833