[Gelistirici] 2011 depoları

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
24 Oca 2011 Pzt 10:25:08 EET

On Monday 24 January 2011 09:59:24 Bahadır Kandemir wrote:
> 24 Ocak 2011 Pazartesi günü (saat 09:27:09) Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:

> Devel->Testing politikası ve süreci ne olacak?
>
> Önce KDE'nin 4.7'ye, sonra da Amarok'un 2.5'e yükseltildiğini varsayalım.
> Amarok bundan sonra KDE 4.7'ye linklenir. Amarok, KDE'den daha sonra
> Testing deposuna girerse ve KDE testten geçmezse Amarok'un Stable'a
> geçerken bir kez daha derlenmesi gerekmeyecek mi?
>
> 3 depolu sistemi, uzun bir süre önce bu problemi de çözer diye ortaya
> attığımızı hatırlıyorum, farm sayısı da 3*2 olmalı bu durumda. Yanılıyor
> muyum?

3 depolu sistemin farklı amaçları var. En önemlisi, majör sürümleri devel'de
test ederken aynı paketlerdeki güvenlik güncellemelerini de hemen kullanıcıya
yansıtabilmemiz.

Söylediğin problemin kesin bir çözümü olduğunu düşünmüyorum; ama en azından
yeni sistemin bu tür sorunları azaltacağını düşünüyorum. Kararlılığından şüphe
duyulan paketler testing'e geçmemeli; devel'de geliştiriciler tarafından test
edilmeye devam etmeli. Bu yüzden testing'de NACK alacak paketlerin azalacağını
umuyorum :)

Sırf ACK alan paketleri yeniden derleyen bir farma gerek yok bence; çünkü
yeniden derlendiğinde koşullar değişebilir ve tekrar test edilip ACK/NACK
sürecine girmesi gerekebilir. Bu da kısır bir döngü :)