[Gelistirici] MySQL 5.5

H. İbrahim Güngör ibrahim at pardus.org.tr
13 Oca 2011 Per 20:56:44 EET

On Thu, 13 Jan 2011 20:40:29 +0200
Erdem Bayer <ebayer at pardus.org.tr> wrote:

> Selamlar

> Anlayamadığım nokta Kurumsal sürümün ne olduğu konusunda neden ikimizin
> anlayışı arasında bu kadar büyük bir uçurum bulunduğu ve bu fikir
> ayrılığını nasıl giderebileceğimizdir.

Uçurum derken? Nasıl bir fikir ayrılığı yaşıyoruz belli değil, argümanlar
ortada yok. Ama uçurum var diyorsun. Neyse bu konu hakkında konuşmayacağım,
çünkü sorun belli değil.

> Kurumsal2 sürümü şu an RC seviyesinde olmasına rağmen projelerimizde ve
> sunucularımızda aktif olarak kullanılmaktadır. Yükseltmeyi tehlikeli
> görüp 2011 sürümünün çıkış tarihinin yakın olması sebebiyle depoya
> almaktan çekindiğimiz güncellemeler, şu anda projelerimizde aktif olarak
> kullandığımız, müşterilerimize kurduğumuz ve kurmalarını tavsiye
> ettiğimiz tüm bilgisayarlara gitmektedir.
>
> 2011 için gösterdiğimiz bu özeni lütfen Kurumsal2 için de gösterelim,

Sunucu bileşenlerinde Kurumsal2 için gereken özeni gösterelim, evet.
Yaptığımız commitleri de takip edelim ki kimin neye özen gösterdiği belli
olsun.

> Kurumsal sürümün fiili nihai sürüm tarihi aylar öncesiydi.

Gerçeklerden bahsediyoruz, şu anda önümüzdeki ay (lar) da çıkacak. Ben kritik
MySQL güncellemesi var diye listeye haber verirken de bu böyleydi. O zaman
yanıt yazsaydın keşke bu değişikliği yapmayalım diye.

> Kimseden başka bir çözüm önerisi gelmediğinden ve sorun aynen devam
> ettiğinden daha önce birkaç kere daha ileri sürdüğüm öneriyi bir kere
> daha yineleyeyim: Kurumsal2 için nihai sürüm tarihini beklemeden hemen
> bugün stable-devel ayrımını yapalım, böylece ben her kritik güncelleme
> sonrası bu tartışmayı en baştan yapmak zorunda kalmayayım, sen de
> güncellemelerin test edilirken kritik kullanıcıların bu güncellemeden
> etkilenmeyeceğinden emin ol. Nasıl fikir?

stable-devel ayrımı yapalım evet. Benim anlamadığım nokta, ortada MySQL ile
ilgili bir sorun mu var? Birileri mi etkilendi bu güncellemeden. Evetse benim
neden haberim yok? Sorun libmysqlclient.so nun bulunamamasıysa bu MySQL
sorunu değil, bu hatayı öne sürüp ortada problem varmış gibi, olmayan şeyleri
savunmak zorunda kalmayalım.

--
H. İbrahim Güngör <ibrahim at pardus.org.tr>