[Gelistirici] Kullanıcı dizinleri

Gökmen Göksel gokmen at pardus.org.tr
12 Oca 2011 Çar 15:35:13 EET

Çarşamba 12 Ocak 2011 günü (saat 15:24:59) Anıl Özbek şunları yazmıştı:
> Açıkçası Belgelerim yerine doğrudan Ev dizininin kullanılması gerektiğini
> söyleyenler bir türlü dertlerini anlatamıyorlar. Belki anlatsalar
> Belgelerim'i savunanları da ikna edebilecekler ama olmuyor.
<rüya>Öff, teknik konularda bu kadar yorum yapılsa keşke buralarda..</rüya>

> Ulaşım kolaylığı? Var mı başka bir şey? Bunu da sordum kime göre, neye
> göre, nasıl diye? KDE bize güzellik yapıyor dedim ayrıca, olması gereken
> de budur dedim?
Kullanıcı dizini, sözkonusu kullanıcı için dosyalarını saklayabileceği bir
alan olarak nitelendiriliyor. Belgeler dizini kullanıcının belgelerini
saklayabileceği bir yer.. Videolar dizini kullanıcının videolarını
saklayabileceği.. vs. vs.

 - X Kullanıcısının videoları dediğinde;

   Kullanıcılar > KullanıcıX > Videolar

   gibi bir domain gelir aklına ilk olarak, (alışkanlıklarını kenara bırakarak
düşün)

KDE'nin bize yaptığı bir güzellik yok, ne tanımlıysa o da onları kullanıyor.
Kullanıcı,  Sistem Yöneticisi > Hesap Ayrıntıları > Yollar 'daki alandan bu
yolları belirtebiliyor..

> Belgelerim diye ayrı bir dizin oluşturduğumuz zaman kullanıcıya özgürlük
> veriyoruz. Kullanıcı isterse buradaki dizinleri kullanabiliyor, resimdi,
> müzikti. Bu kategorilerden birine uymayanları doğrudan Belgeler'e
> kaydediyor. Baktı bir belge biçimiyle çok içli dışlı onun için Belgeler
> içinde farklı bir dizin oluşturabiliyor. Gördüğünüz gibi genişlemeye ne
> kadar müsait bir yapı.
Ev dizininde genişlemesi için ne engel var ?

> Neden İndirilenler diye gereksiz bir dizin var? Kullanıcı neden bunlara
> ulaşmak için İndirilenler dizinine girmek zorunda bırakılıyor? Bi de şöyle
> bir şey kullanıcı buna erişmek istiyor ki indiriyor değil mi ama, yani ne
> kadar elinin altında olsa o kadar iyi? Doğrudan Ev dizinine kaydedilse ya?
> Ne güzel curcuna olur, rengarenk.
Çok saçma bir argüman, hatta kullandığın örnek senin savunduklarınla hiçbir
şekilde örtüşmüyor; İndirilenler dizininin Videolar dizininden farkı ne ki
Belgeler altında durmak yerine kullanıcı dizininde duruyor ? Kimse kategoriler
olmasın demiyor, bu kategorilerin bulunacağı ana dizinin bu kategoriler ile
doğrudan ilişkisi olması gerekiyor diyor.

 Kullanıcı > Belgeler > Müzikler ? (müzik belge midir ?)
 Kullanıcı > Müzikler ...

Öperim.
--
Gökmen Göksel