[Gelistirici] 2011 için ayr? bir depo açma ihtiyac?

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
5 Oca 2011 Çar 22:48:41 EET

On Tue, 2011-01-04 at 15:01 +0200, Fatih Arslan wrote:
> Merhaba,

> 1232 küsür metin çevirilmemiş bu paketin, yarın bir gün bununla ilgili bir hata
> kaydı açıldığında, hepsini çeviremeyeceğim şimdiden belli. Paketten mahrum
> kalmalarını istemiyorum, ama diğer yandan elimizden geldiğince Türkçe olması
> yönünde bir hedefimiz var (ben de onların İngilizce bir XChat ile
> karşılaşmalarını istemiyoru şahsen)

Bu çekincelerinde ve isteklerinde son derece haklısın, ama tek bir
kıstas ile (burada uygulamanın yerelleştirmesinin eksik olması) farklı
depo açmak yerine daha geniş bir gerekler listesini karşılayan,
kuralları olan depo(lar) kullanmalıyız. Bu tanıma pardus deposu da
giriyor, o deponun yazılmamış kuralları bile yazılı kurallarından
fazla :-)

Bence şu anda yapabileceğin en iyi şey, paket review'den geçerse depoya
alıp, bugzillada (hem de upstreamde belki) yerelleştirmesi eksik diye
bir hata açmak olacaktır - belki birisi sahiplenir, turkçeleştirir
arada, biz de kaydını tutmuş oluruz. Tabii bir de varsa yazılımı
türkçeleştirebilecek farklı kullanıcı gruplarından yardım istemek güzel
olur - özgürlükiçin'den mesela.

> Acaba bir "unsupported" tarzında bir depo açsak mı ? Sadece bu uygulama değil,
> bunun gibi onlarca paket vardır muhtemelen. Hem böylelikle ana depo sağlıklı bir
> şekilde işler. Ayrıca bu depoya Dropbox gibi uygulamalar da koyabiliriz
> (lisansın el verdiği sürede), ya da mesela Chromium-dev gibi Chromium'un devel
> kanalını kullanan bir paket olabilir. Bunlar sadec birer örnek,
> genişletilebilinir de.

Sorun genişleyebileceğini daha şimdiden biliyor olmamız zaten :-) Sonuna
kadar genişletip üzerinde uzlaştığımız bir kural seti haline getirmeden
depo açmayalım bence. Geçmişte yaptık, geri döndük, bir daha ki
adımımızı sağlam atalım.

ekin.