[Gelistirici] Ciddi sorunlar, sesli düşünceler

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
5 Oca 2011 Çar 10:36:36 EET

On Çarşamba 05 Ocak 2011 09:57:18 Fatih Aşıcı wrote:

> Yukarıda anlattığım nedenlerden dolayı zorg'un --driver parametresinin
> artık bir anlamı kalmıyor. Kullanıcıların böyle bir seçeneği kullanmasını
> istemiyorum. Çünkü bu, birçok soruna yol açabilen bir şey. Zaten
> kullanıcıların konsol kullanmasını istemiyoruz. Deneyimli olan kullanıcı
> kendisi xorg.conf yazabilir (örnek bir xorg.conf'u pakete alabilirim).
> Klavye ayarları da artık /etc/X11/xorg.conf.d/10-keyboard.conf dosyasından
> yapılabiliyor. Deneyimli bir kullanıcı bunu rahatlıkla düzenleyebilir.

 Statik bileşenlerden ne kadar uzaklaşırsak o kadar iyi, ama uzman kullanıcı
da olsa sonuçta o bir kullanıcı :) Kullanıcıların dosya isimlerini / yerlerini
/ sentaksını ezbere bilmelerini beklemeyelim, Sık kullanılmayacak ama Zorg bu
tarz elle müdahale etmek isteyenlerin kolayca kullanabileceği bir araç olmaya
devam etsin, eski davranışı da bozmadan örnek dosyayı kopyalamak ya da bir
ayar dosyasında basit bir string değişikliği de olsa yapmaya devam etsin
bence. Fazla özellik / yetenek de şart değil, klavye ve ekran kartı ayarları
yeterli sanki.