[Gelistirici] playground/sdalgic/2011/system/base/file - Bump file to 5.04 version, many changes in the pac...

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
2 Oca 2011 Paz 20:57:41 EET

On Sun, 02 Jan 2011 11:47:04 +0200
Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> wrote:

> Zamanında 5.x serisine çektik file'ı. (2009 sürümü öncesi). Sonra çok
> ciddi ve anlamsız sorunlar çıkmaya başladı. Perl paketi derlenirken
> bazı dosyaları file yanlış tanıyordu bu zincirleme reaksiyonlar sonucu
> açılmayan sistemlere sahip olmuştuk. Tam case'i ben hatırlamıyorum ama
> Gökçen veya Onur hatırlıyor olabilir. svn log'larında tekrar eski
> sürüme çekerken ne yazmışız ona da bakılabilir. O case'i bulup ona
> bir bakmak lazım.

 pisi build sırasında bir seri dosya tipini inceleyip onlara göre
hareket ediyor

 - libtool la dosyaları, bunları algılayıp otomatik olarak siliyoruz
 - ELF?? dosyaları , bunları paketi oluşturmadan önce objcopy ile strip
ediyoruz, duruma göre debug verisini başka bir yere alıp debug paketi
oluşturuyoruz
  - Perl pot dosyaları, bunları da direkt siliyoruz
  - vs. vs.

 pisi bu dosya tiplerini file (magic) ile ayıklıyor, bunlarda düzgün
çalışmayan bazı senaryolarda ciddi sorun yaşadık, iyice test edip öyle
güncelleyelim, bir süre de depoda olan biteni dikkatli takip edelim
derim. Bir de file zaman zaman bazı dosyaların tipini algılarken ciddi
zaman alabiliyor (kendi sorunu), eskiden pakette benim ve
başkalarının yaptığı bazı düzeltmeler var, onları da test etmekte fayda
var.