[Gelistirici] proxy degistirmekten bi hal oldum

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
1 Şub 2011 Sal 20:58:14 EET

2011/2/1 Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr>

> Hım. Kullanıcı bazlı ayardan ziyade düşük seviyede bu ağ arabiriminde şu
> proxy üstünden çık diye bişey var mıdır acaba diye merak ettim doğrusu.

Eskiden M$'in proxy sunucusunda ozel bir istemci winsock.dll 'i vardi, o
aktif oldugunda tum tcp baglantilarini proxy ustunden yapardi vs. ama
sanirim bu cok abarti bir cozum olur.

Esasen Chrome ve Firefox'ta tiklamak kolay, zaten cogu zaman birini
kullaniyorum dert degil. Hatta  proxy autoconfig patikasini girersem sanirim
proxy deneyip olmazsa dogrudan baglanmaya calisiyor.

Ama en azindan login yaptigimizda bi sekilde http_proxy environment variable
(tum uygulamalar icin gecerli bir yerde yapilmali) ayarlansa, ssh olmasa da
(proxy zaten desteklemiyor ssh corkscrew olmadan), pisi ve subversion buna
baksa (belki subversion bakiyordur?), cok iyi olurdu.

1) Bir sistem, http_proxy cevre degiskenini global olarak degisirsin
(NetworkManager eklentisi?)
2) pisi, pisi.conf'a da http_proxy cevre degiskenine de baksin, hatta
pisi.conf'taki proxy'ye baglanamazsa (5 sn icinde) otomatik olarak dogrudan
baglanmayi denesin.
3) ...

--
Emre