[Gelistirici] contrib/devel/desktop/kde3 bileseni

Necdet Yücel necdetyucel at gmail.com
24 Eyl 2010 Cum 20:24:11 EEST

Selamlar,

24 Eylül 2010 18:08 tarihinde Anıl Özbek <ozbekanil at gmail.com> yazdı:
> Merhaba,
>
> Yukarıdaki paketlerin henüz hepsine bakamadım, belki hepsi bakıcısız ve atıl
> paket listesindeki paketler olabilir, akşama bakabileceğim ancak, 21.30 -
> 22.00 gibi. Ama içlerinde paketçisi olanlara dokunmamızın doğru olduğunu
> düşünmüyorum, hatta çok yanlış olacağını düşünüyorum, bu paketlerle ne kadar
> süredir ilgilenilmiyor olursa olsun.

Mailler uzun olduğundan okumaya fırsat bulamadınız galiba.
Özetleyeyim: Pardus 2009'un kde3 desteği yok. Bu paketler zamanında
contrib depoya 2008'den transfer edilmişler. Hiç bir zaman 2009
üzerinde derlenmemişler.

Paketçileri bugüne kadar neden stable'a almadı veya silmedi
bilemiyorum ama bizim tutmamızın anlamı yok. Neredeyse 2009'un ömrü
bitecek hala derlenmemiş ve derlenmeyecek paketleri depodan silelim
diyoruz.

> Bu iş liste üzerinden mi yapılır yoksa özel e-posta olarak mı bilmiyorum ama
> paket sahiplerine önceden paketleriyle ilgilenmek isteyip istemediklerini
> sormadan ve kesin cevap almadan bakıcısız işaretlemek ya da silmek olmaz. En
> azından bana böyle bir şey yapılsa rahatsız olurum.

2009 çıktığı günden bu yana sorumlusu olduğu paketi stable'a
almayan/alamayan arkadaşlar da kusura bakmasınlar. Ayrıca bu bileşeni
ilgisizlikten değil imkansızlıktan sileceğiz. Diğer alternatif 2009'a
kde3 desteği vermek, bu olmayacağına göre yapılacak tek şey bu
bileşeni silmek.

> Fatih, önerini yanlış anlamadıysam bu durumda olan paketlerin bakıcısız
> olarak işaretlenmesini söylüyorsun öyle değil mi? Bana mantıklı geliyor ama
> nasıl yapılacak bu?

Kesinlikle yanlış anlamışsınız. Fatih 2011'de acil listesinde bulunup
paketçisi tarafından ilgilenilmeyen paketlerden bahsediyor. Contrib'le
ilgisi yok.

> Devel'de olup Stable'de olmayanların listesi alınıp paketçilerine bir
> otomatik e-posta gönderilebilir, şu şu paketlerinizle ilgilenmeye devam
> etmek istiyor musunuz, istemiyor musunuz diye ya da doğrudan geliştirici
> listesine gönderilebilir ve bir son tarih verilir, sonrasında bakıcısız
> olarak işaretlenebilir paketler.

Bu bileşendeki paketlerin hemen hemen hepsi zaten bakıcısız.

> Daha önce yüz kez konuşulmuş şeyleri gözümden kaçırdığım için tekrar ediyor
> olabilirim ama konuyla ilgili görüşlerim bunlardır.

Keşke bu başlıktaki mailleri okumaya vaktiniz olsaydı diyorum. Bu
akşam kde3 bileşenini stable'a taşımaya karar vermezseniz sileceğim.

İyi akşamlar

---
Necdet Yücel