[Gelistirici] 2011 shadow

Ahmet AYGÜN me at ahmetaygun.net
3 Eyl 2010 Cum 23:32:01 EEST

Merhaba,

03 Eylül 2010 15:27 tarihinde Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> yazdı:

>  - öntanımlı şifreleme metodumuz md5, bunu artık sha512 ye geçirmek
> istiyorum.
> Shadow dışında görebildiğim kadarıyla Çomar user bacağında, Yalı'da ve
> Pardusman'da elle parola üretiliyor (fonksiyonlar artık kullanılmıyor
> olabilir, öyleyse es geçiniz). Şifreleme yönteminin adını koyup
> değiştirirsek
> bu araçları da aynı şekilde çalışacak şekilde değiştirmemiz iyi olur.

Bence uygundur, eğer uyum sağlaması gereken projelerin zaman planına da
uyuyorsa geçelim derim.

  - Bir ara içeri S/Key [1] desteğini alıp shadow da da açmayı düşünüyorum.
> Herhangi bir kullanıcı için ayar yapmadığınız sürece aktif olmayacağı için
> öntanımlı olması sorun çıkarmayacak.

Referans verdiğin belgede desteklenen algoritmalar arasında sha512 yok, bu
bir sorun çıkarmazsa açalım bu desteği. Sunucularda kullanmak isteyeceğimiz
bir özellik.

Sevgiler
--
Ahmet AYGÜN