[Gelistirici] 2011 shadow

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
3 Eyl 2010 Cum 15:27:49 EEST

 Merhaba,

 shadow paketini 2011 de güncelleyip bir kaç değişiklik yaptım. Üç tane de
değişiklik yapmayı düşünüyorum

 - paketle beraber temel pam dosyalarımız geliyor, ancak biraz eski kaldılar.
pam.d dizinindeki dosyalar yerine pamd-new dizinindekilere geçmek
niyetindeyim. Gentoo şu anda bunları kullanıyor, bana mantıklı göründü. Bir
sorun yaratır mı, öneriniz var mı inceleyiniz, fikir veriniz.

 - öntanımlı şifreleme metodumuz md5, bunu artık sha512 ye geçirmek istiyorum.
Shadow dışında görebildiğim kadarıyla Çomar user bacağında, Yalı'da ve
Pardusman'da elle parola üretiliyor (fonksiyonlar artık kullanılmıyor
olabilir, öyleyse es geçiniz). Şifreleme yönteminin adını koyup değiştirirsek
bu araçları da aynı şekilde çalışacak şekilde değiştirmemiz iyi olur.

 - Bir ara içeri S/Key [1] desteğini alıp shadow da da açmayı düşünüyorum.
Herhangi bir kullanıcı için ayar yapmadığınız sürece aktif olmayacağı için
öntanımlı olması sorun çıkarmayacak.

 Öneriler, yorumlar, vs. ?

[1] http://www.openbsd.org/faq/faq8.html#SKey