[Gelistirici] 2009/stable/editor/vi/vim - Merge from devel/editor/vi/vim

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
24 Eki 2010 Paz 21:13:02 EEST

On Sun, 24 Oct 2010 20:23:24 +0300
İnanç Yıldırgan <inancyildirgan at gmail.com> wrote:

> Lütfen önce oturup yazdıklarını gözden geçirebilir misin? Neden
> sürekli bardağın boş tarafını görmek için ısrar ediyorsun? Ben bir
> hata yaptım. Vim i güncelledim paketler kırıldı. Sadece "Bu güncelleme
> ile bu paketler kırıldı" yazmak yerine "...paket sorumluluğu böyle
> birşey..." diyerek boş yere bir gerilim yaratıyorsun.

 Boş yere değil sebepli yaratıyorum, son yazışmalar üzerine seni
biraz daha kalın harflerle uyarmaya çalışıyorum. Normalde bir şey
kırıldığında bunu sadece "bu hede hede kırdı" şeklinde yazarım, ancak
paketlerini bıraktığını söyleyip, sonra da hiç bir şey olmamış gibi vim
i "kırararak" güncellediğinde böyle yazdım.

 O mesajı dikkatli okursan "insanız, gözden kaçırabiliriz" gibi
yumuşatıcı şeyler de yazmıştım.

> Ben sence neden revert edeyim yazdım hiç düşündün mü? Daha detaylı bir
> şekilde neyin kırılıp neyin kırılmadığına bakıp daha sonra bu
> işlemleri toplu bir şekilde depoya yansıtmanın doğru olacağını
> düşündüğüm için olamaz mı?

 Bak hemen yukarıda, "alıntıladığın yerde" ne demişim ? "Ha yok bir
sebepten dolayı öyle yapmak istemiyorsan da sebebini söylersin onun
üzerine konuşulur".

 "Şöyle düşünüyor olamaz mıyım" larla bana gelme, hele hele "aklındakini
söyle, sebeplerini söyle" dedikten sonra bana "düşüncelelerimi tahmin
etmeliydin" lerle gelme. Aklında ne varsa açık açık söyle, onun üzerine
konuşalım diyip duruyorum.

> Bunun neresi anlaşılamadı? Sorunu anlatmaya çalıştım. Onlarda
> bakacaklarını söylediler.

 İki noktası anlaşılmadı

 1 - İki farklı mesajında konu ile ilgili iki farklı açıklama yapıyorsun
 2 - Ne listede, ne konuştuğum kişilerle sana geri dönecekleri ile
ilgili bir şey duymadım

> Ki ben bu sorunu çözemediğimi ilk başta sana
> söyledim. Senden yardım istedim. Vaktin olunca bakacağını söylemiştin.
> Demek ki seninde vaktin olmamış. Tekrar yazıyorum bu sorunu çözecek
> kadar bilgim yok; eğer bilgisi olan birileri bunu halledebilirse en
> başta ben sevinirim.

> Bunu yazdığım esnada değerli vaktinizden

 Bana saldırarak eline bir şey geçmeyecek biliyorsun değil mi ?

> 2 3 dakika ayırıp paketlerin hepsini bakıcısız işaretlemiş olsaydınız
> bende bugün bu işlemleri yapmıyor olacaktım. Sayın Necdet Yücel
> (teşekkürlerimi iletiyorum) listesini gönderdiğim paketleri bakıcısız
> işaretlemiş bende hala sorumluluğu benim üzerimde gözüken paketler
> ile ilgileneyim bari dedim.

 "Paketimin sahipliği değiştirilmemiş, ben de sırf bu yüzden ilgilenmek
zorunda hissettim" cümlesi benim aklıma hiç mi hiç yatmadı, ama Pazar
akşamı oturmuş burada yazışıyor olmamın da etkisi olabilir. Liste
sakinlerinden bunu mantıklı bulan var mı ?

 Bütün sorun buysa, daha paketlerinin sahipliklerini bile
değiştiremiyorsan ben hemen halledebilirim. Özellikle paketlerinin
sahipliğini "öfkeyle kalktı, sakinleşince toparlar, gelir durumu
düzeltir" umuduyla değiştirmemiştim, biraz beklemek istedim. Ama
bekleyince karşılaşacağım manzaranın bu olacağını bilseydim hemen
yapardım.

> Evet fikir değiştirdim ama bana söylenenlerin haklı olduğunu
> düşünmüyorum ve listeye karşı da herhangi birşeyi dile getirmem
> gerektiğini düşünmüyorum. Dile gelmesi gereken şeyleri bu listeye
> yazıyorum zaten.

 Bu tavrınla tepkileri üzerine çekip insanların gözünde daha fazla
kredi kaybettiğini düşünüyorum.

 Bu kadar çok kişinin ortaya koyduğu bir çalışmada benim gözümde en en
önemli şey takım oyunudur, ekiple birlikte çalışabilmektir. Bu konuda
sıkıntın olduğunu, yaklaşımını iyileştirmen gerektiğini düşünüyorum.