[Gelistirici] katkı deposundan paket taşıma

Necdet Yücel necdetyucel at gmail.com
22 Eki 2010 Cum 21:28:28 EEST

Selamlar,

2011'de bir katkı depomuz olmayacaksa, ki aksini isteyen olmadı
şimdiye kadar, buradaki paketlerinin 2011 deposunda olmasını isteyen
paket sorumluları ne yapacaklarını düşünüyordur şimdilerde. Bu
yapacağımız işlemin, yani bir depoyu tamamen terk etmenin, kapsamlı
bir iş olacağını göz önüne alarak tüm yükü 2011 depo sorumlularına
yüklemenin uygun olmayacağını düşünüyorum. Bu onların iş yüklerinin
üzerine çok fazlasını yüklemek olacaktır.

Taşıma işini yaparken nasıl bir süreç takip edeceğimize burada karar
verelim, hepimiz (contrib'te paketi olanlar) buna uyalım diyorum ben.

Aslında genel olarak konuşmak gerekirse contrib depodaki paketlerin
önemli bir kısmının elden geçmesi gerektiği hızlı bir bakışla bile
kolayca anlaşılabilir durumda. Çoğunda translations.xml yok,
Description yok. Güncelliğini kaybedenleri sayısı hayli fazla. Sahibi
olmayanları saymıyorum bile; 266'ya ulaştı bu sayı. Geriye kalan 530
paketin bir sorumlusu var. Bunlara Gökçen ve Fatih baksınlar, uygun
gördüklerini 2011 deposuna alalım demenin gerçekçi olamayacağı
besbelli herhalde.

Bu 530 kapeti review'a alalım diğer alternatif ama o ne kadar işlevsel
olacak onu da bilemiyorum. Review da uzun bir süreç ama başka bir
alternatif de göremiyorum ben. Normal iş akışının içinde bu 530
paketin review'dan eritilmesi bir sene de bile bitmez. Tabi bu tahmini
tüm paketlerin taşınmak isteneceğini düşünerek söylüyorum ama böyle de
olmaz herhalde. Hem zaten her paket taşınmalı diye bir kural da yok.

Katkı deposunda paketi olan geliştiriciler nasıl hareket etmeyi
planlıyorlar yazarlarsa ortak bir yol belirleriz.

İyi çalışmalar diliyorum.

---
Necdet Yücel