[Gelistirici] geliştirici kimdir?

Necdet Yücel necdetyucel at gmail.com
22 Eki 2010 Cum 20:46:37 EEST

Selamlar,

Bu maili taslak olarak daha fazla bekletsem iyi olmayacağını düşünerek
gönderiyorum artık, zaten yeterince geç kaldı. Bekledikçe daha iyi
şeyler yazamayacağım aşikar.

17 Ekim 2010 21:43 tarihinde Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr> yazdı:
> Camia Zirvesi'nde Semen'in sunumu ve itelemesi ile önce orada, sonra da camia
> listesinde "geliştirici kimdir, katkıcı kimdir, ..." konularını tartışmaya
> başlamış, ancak kimi arkadaşların bunu gereksiz ve manasız bulduklarını
> kuvvetli bir şekilde ifade etmesi ile ilerleme kaydedememiştik. Şu son olay
> aslında o tartışmayı sürdürmemizin ne kadar gerekli olduğunu gösteriyor.

Semen sunumda kabul edilebilir bir sınıflandırma getirmediği için
toplantıda üzerinde anlaşamadık. Sonrasında ise görüşler çeşitliydi.
Ben geldiğimiz durumun bu sınıflandırmadan kaynaklanmadığını
düşünüyorum.

> Velhasılı, yanlışlar yapıldı, gereksiz laflar edildi. Şimdi yapılması gereken
> önce kırgınlıkları gidermek, ardından da bizi buraya getiren nesnel nedenleri
> ortadan kaldırmak:

Her maddenin altına "diyelim", "bence öyle olsun", vb şeyler yazmak
yerine buraya bir kere yazayım. Her madde için görüşlerimi yazdığım
anlaşılsın.

> 1. camia listesinde "geliştirici kimdir, katkıcılar da paket sorumlusu
> olabilir mi, ..." sorularına kişi bağımsız yanıtlar verelim

Pardus svn depolarına yazma hakkı olanlar Pardus geliştiricisidir.
Paket sorumlusu olmak için geliştirici olmak gereklidir. Geliştirici
olma süreci ilgili belge [42] ile tanımlanmıştır. Bu süreç ya kişinin
kendi beyanıyla ya da (örneğin) tekkeye mazeretsiz 3 kere gelmemesi
(gibi bir yöntemle) sona ermiş sayılır.

> 2. mevcut SVN hesabı sahiplerinin otomatik olarak geliştirici sayılıp
> sayılmayacaklarını kararlaştıralım

Bugüne kadar yeni geliştirici olma konusunda yazılı süreci [42] takip
ederek gelenler konusunda yeni bir işlem yapılmasına gerek yoktur.
Mevcut svn hesabını bu sürecin haricinde elde edenlerin geliştirici
olma konusundaki yeterlilikleri konusunda kendi beyanları esas alınır
(devlet bile bir çok konuda beyanı esas alırken biz de bunu
yapabiliriz). Bu süreci [42] takip etmesinin uygun olduğunu beyan eden
svn hesabı sahiplerine geliştirici alımı konusunda prosedürlerde
önlerde yer verilir.

> 3. eğer sayılmayacaklarsa bu arkadaşların hangi değerlendirme sürecine tabi
> tutulacaklarını, sonrasında nasıl bir ustalık-çıraklık dönemi geçireceklerine
> karar verelim

Bakınız 2. sorunun cevabı.

> 4. tabii mümkünse önce bu söylediklerimize kimin, nasıl karar vereceğine karar
> verelim...

Geliştirici listesi üzerinde tartışalım, Proje yöneticisi kararı netleştirsin.

İyi haftasonları diliyorum.

---
Necdet Yücel