[Gelistirici] Pardus 2011 Beta Hazır

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
22 Eki 2010 Cum 08:05:45 EEST

Perşembe 21 Ekim 2010 günü (saat 23:29:28) Anıl Özbek şunları yazmıştı:

> Merhaba,

> Herkesin eline sağlık alfa2'den beta'ya bir iki saattir geçtim
> güncellemeyle ve harika görünüyor :)

> Bunu ben henüz çalıştırmayı başaramadım, bilinen bir durum da yok sanırım
> aşağıda yazılanlara göre, hata takip sistemini kontrol edip, bir kayıt
> açmayı düşünüyorum, önerebileceğiniz bir şey var mı? Kapanış sırasında
> efekti görebiliyorum ama açılışta sadece siyah ekran geliyor parola
> ekranına (kdm) kadar.

plymouth ve plymouth-theme-pardus paketlerini kurduktan sonra:

sudo mkinitramfs

komutunu verip, kernel parametrelerine splash'i eklersen, bir sonraki açılışta
görebiliyor olman lazım.

> [...]
>
> Chromium'un gelmesi çok iyi oldu. Eksik tarayıcımız kalmadı sanırım :)

> Ktorrent'in gelmesi çok iyi oldu, kendim derlemiştim daha önce, SMPlayer'ın
> yokluğunu VLC ile gidermeye çalışıyordum ama ne yaptıysam altyazıların kötü
> görünmesini bir türlü önleyemedim. Bir süre sanırım müzik oynatıcı olarak
> Clementine kullanacağım.

> LibreOffice'ye bu kadar çabuk geçmemiz çok iyi oldu bence. Daha önceden de
> var olan bir durumu sormak istiyorum. Menü biçimleri (örneğin kenarlarının
> oval olması) KDE4'ün biçimlerini kullanılmıyor sanırım, bu kararlı olmadığı

Henüz uyumsuz/kararsız tarafları var, doğrudur. Bunun gibi hata olduğunu
düşündüğün şeyleri bugzilla'ya girersen daha iyi olur, hem kaydı tutulur hem
sadece konuyla ilgilenenlerin okumasını sağlayabiliriz.

> Ekran görüntüleri çok işe yarayacak.
> http://www.ozgurlukicin.com/beyin2/786/detail/
> http://www.ozgurlukicin.com/forum/yeni-fikirler/3267/?page=1
>
> Bunların dışında bir şey sormak istiyorum. Paket Yöneticisi üzerinden ya da
> PiSi aracılığıyla paketin lisans bilgisinin görüntülenebilir olmasına
> yönelik bir çalışma düşünülüyor mu?

Olabilir, bununla da ilgili bir istek girebilirsin.

> Öİ'de bir paket tanıtımı girerken her
> paket için kendi sayfasına bakmak ya da Pardus deposundaki kaynak paketine
> bakmak gerekiyor. Bunun dışında da faydası olacaktır.

> Bu üçü de çok harika şeyler. Daha tam denemedim ama sanırım artık Bluetooth
> aygıtların disklerinde yerel disk gibi dolaşıp istediğimiz yere
> istediğimizi kopyalayabileceğiz. Grafik tablet ve dokunmatik tablet
> arayüzleri de çoğu kullanıcının işine yarayacak.

Teşekkürler yorumların için, görüşmek üzere.

--
Gökçen Eraslan
Pardus Developer