[Gelistirici] Bugzilla kurulan çalışan ortamlar bileşeni

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
21 Eki 2010 Per 01:10:44 EEST

On Wed, 20 Oct 2010 09:43:50 +0300
Semen Cirit <scirit at pardus.org.tr> wrote:

> Aslında burada şöyle bir karmaşa var, boot ile iligli bölüm seninle
> ilgili kurulum ile ilgili bölüm mete ile ilgili,
>
> Şimdilik kurulan ortamlara mete'yi atadım. Ama kurulan ortamların boot
> etmesi ile ilgili hatalar yine senin ile ilgili olacak. Yanılmıyorum
> değil mi?

 Yani boot dan ne kast ettiğine bağlı. Normalde CD açılışı dediğimizde
isolinux, kernel, initramfs, müdür, X, yali  şeklinde gidiyor, yeri
geldiğinde sadece isolinux bile boot kabul edilebilir. Bu sıralamada
sadece initramfs ve isolinux bende. Kullanıcılar bunlardan herhangi
birinde sorun yaşadığında direkt kurulan ortam / çalışan ortam seçiyor.
Kullanıcının direkt "sorun müdür de" diye gelmesini beklemek de çok
anlamlı değil, müdürün ne olduğunu bile bilmesi gerekmiyor bir taraftan.

> Ama classification veya ürün adlarını bu iki kavramı ayıracak şekilde
> ayrı ayrı yapabiliriz. Örneğin.
>
> Sistem kurulumu ve Açılması
> ->Sistem açılması
>  -->Çalışan ortamın açılması
>  -->Kurulan ortamın açılması
>
> ->Sistem kurulumu
>
> Böylece çalışan ortamlarının açılmaması ile ilgili hatalar ve  kurulan
> ortamların açılmaması ile ilgili hatalar sana atanmış olur.
>
> Sistem kurulumu ile ilgili hatalar ise Mete'ye uyar mı?

 Yukarıda dediğim gibi, bu bahsettiğimiz süreçlerin bir sürü aşaması
var ve sorun herhangi birinde oluşuyor olabilir. Bir taraftan
kullanıcının sorunun nerede olduğunu bulması, hatta o aracın adını vs.
bilmesini beklemek doğru değil, diğer taraftan kullanıcılar o
başlıkları görünce "ben hatamı doğru yere açayım ki hızlıca
çözülsün" kaygısı duymadan / farkını bilmeden direkt seçecekler.

 O başlıklar olmasa mı, başka bir şekilde mi ifade etsek, bilemedim.

 Tabi başka bir açıdan bakınca, firefox chrome opera diye girilen bir
hata kaydı da sırf ilk paketin adı a harfi ile başlıyor diye listede
en tepeye çıkmış a52dec e atanmış hata da bana geldi, olayı benim
mörfime bağlamak da bir fikir tabi :)