[Gelistirici] [RFC] Web sunucuları document root hakkında

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
18 Eki 2010 Pzt 17:27:29 EEST

On Pazar 17 Ekim 2010 21:13:53 Eren Türkay wrote:

> Anladım, gözümden kaçmış olabilir. Yine de web sunucu paketlerimiz
> üzerinde yazdığım biçimde değişklik yapmak işlerimizi kolaylaştıracaktır
> diye düşünüyorum. Tabi apache bağımlı paketleri de elden geçirmek
> gerekebilir içerdikleri dizinler, ayar dosyaları vs. için.
>
> Konu ile ilgili diğer arkadaşlar da öneriye yorum yaparlarsa
> eksiklerini/artılarını konuşmuş oluruz. Yorumları bekliyoruz efenim.

 Benim diğer dağıtımlarda gördüğüm

* web dosyaları htdocs altına atılmıyor. Dosyalar /var/www ya da /usr/share
altına kendine özel bir dizine atılıyor

* ayar dosyaları paketle sabit olarak gelmiyor, dosyalar örneğin etc altına
konulup diğer dosyaların olduğu yerden bu dosyaya symlink yapılıyor, böylece
bu dosyalar paket gibi çalışabiliyor, config leri değişirse paket yöneticisi
bunlarla elleşmiyor, documentroot altında pislik kalmıyor

* apache conf.d dizini içerisine Alias ile bu dosyaların sistemdeki yerini
gösteren bir dosya konuluyor, böylece hem localhost dışındaki domain lerde
çalışabilir oluyor, hem de diğer sunucularda da çalıştırması çok kolaylaşıyor,
açma kapaması da sadece o conf dosyasını değiştirerek rahat yapılabiliyor

 Ben bu yöntemi gayet beğendim, bu tarz yapalım derim. Hatta bunun belgesini
de yazıp depo kuralı olarak koyalım.

 Örnek olması için Mandriva nın phpmyadmin paketine bakılabilir

 http://svn.mandriva.com/svn/packages/cooker/phpmyadmin/current/SPECS/phpmyadmin.spec