[Gelistirici] PiSi ActionsAPI ve diger gelistirmeye yonelik belgeler

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
17 Eki 2010 Paz 13:22:50 EEST

İyi pazarlar,

Kafamdaki düşünceleri dağınık dağınık yazayım (toparlayamadığımdan). Belki
işimize yarayan bir şeyler çıkabilir aralarından.

Kendi yanlış izlenimim olabilir ama Pardus'a geliştirici sıfatıyla katkı
verme hevesindeki / isteğindeki kullanıcılar geliştirmeye yönelik belgelerin
yeterli / düzenli / tek elden sunulmadığını düşünüyor. Halen bazı paketlerde
ne yapmam gerektiğini depoda örnek paketler arayarak veya ActionsAPI'nin
kodlarına bakarak öğrenebiliyorsam benim de onlara katıldığım noktalar var
diyebilirim.

İngilizce belgelendirmemiz şu anda iyi durumdaymış. Ben bu kadar güncel
olduğunu bilmiyordum. Kısa bir sürede de kolayca eniyileştirilebilir.
Pardus'un belgelendirmesini İngilizce olarak yapmasını ve uygulama (yazılım)
çevirilerinde olduğu gibi gerisini gönüllü / katkıcı çevirmenlere
bırakmasını doğru buluyorum. Tabii isteyen geliştirici kendisiyle ilgili
belgenin diğer dillerdeki bakımını istiyorsa bunu da üstlenebilir.

Her ne kadar (kullanıcılardan) bu yönde çok istek ve şikayet olsa da
katkıcılardan (katkıcı / gönüllü çevirmenlerden) Pardus'un geliştirme
belgelerini Türkçe'ye çevrilmesi konusunda yardım istendiğinde yeteri kadar
dönüşü bir anda alabileceğimizi sanmıyorum.

Yine de böyle bir yardımı istememizin ve böyle bir yardımı nasıl
değerlendirebileceğimizi şimdiden planlamamızın doğru olmayacağını
düşünüyorum.

developer.pardus.org.tr/tr ya da gelistirici.pardus.org.tr gibi bir adres
açıp tek bir tane bile Türkçe geliştirme belgesi olsa bile yayında tutmak
nasıl olur? Açıkçası yazdığım bir belgenin SVN'nin kullancıların
ulaşamayacağı derinliklerinde durmasındansa buralarda durması beni daha çok
motive eder eğer belgelendirme çevirilerine yardım etmeyi düşünen biri
olsam.

Belgelerin çeviri işlerini otomatik olarak takip edilebilir kılmadan
(İbrahim'in bahsettiği çeviri/dönüştürüm işlemleri) böyle bir şeye girişmek
ne kadar doğru olur bilmiyorum. Ama şimdiden bir şekilde başlanıp, daha
sonra gelen talepler doğrultusunda bu konuya ağırlık verilebileceği bir
senaryo fazla saçma gelmiyor bana.