[Gelistirici] Sorumlusu olduğum paketler üzerine

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
16 Eki 2010 Cmt 00:49:57 EEST

Cuma 15 Ekim 2010 günü (saat 18:09:15) İnanç Yıldırgan şunları yazmıştı:
> Vaktim olmadığı kanaartine nereden vardın çok merak ediyorum. 2009 ve
> corporate depoda paketi güncellemeyi, 7.3 sürümüne geçirmeyi
> düşünmüyorum.

Dağıtımların ömürleri bitmeden (EOL) her paketi mümkün olduğunca güncel
tutmaya çalışıyoruz, bu Pardus'un ortaya çıkışından beri uygulanan bir kural.
Zira, 2009'a halen gelmekte olan commit'lere bakabilirsin. Şu anda 2011 ve
Kurumsal çalışmalarından dolayı biraz yavaşlasa da bu halen geçerli.

> Elimde ne 2009 ne de corporate dağıtımı mevcut.

Elinde 2009 yüklü değilse, örneğin birisinin vim ile ilgili girdiği bir hata
ile ilgilenemezsin ki. Eğer paketin hatalarıyla ilgilenmiyorsan da, bu paketin
bakımını yeterli düzeyde yapamadığın anlamına gelir ki bu durumda paketin
bakımını başkasına devretmek, kötü değil aksine gayet şık bir davranış olur.

> İsteyen
> alır günceller. Zaten bir paketi 2011 de güncellediğimizde illa
> corporate ve 2009 da güncelleme zorunluluğu nereden çıktı bu kural ne
> zaman kondu anlayabilmiş değilim. Kernel de 2009 deposunda eski bir
> sürümde kullanılıyor bu vim için geçerli olamıyor mu?

kernel gerçekten çok istisnai bir durum, yani insanların sistemlerinin açılmaz
hale gelmesi, ciddi kayıplar yaratması tehlikesini doğurabildiği için çok sık
major sürüm güncellemesi yapmaktan kaçınıyoruz.

--
Gökçen Eraslan
Pardus Developer