[Gelistirici] Sahip olunmayan mimari uzerinde paket bakimi yapma

Metin Akdere metin at pardus.org.tr
14 Eki 2010 Per 09:49:53 EEST

>  Yanlış bilmiyorsam 32-bit host üzerinde 64-bit guest çalıştırmak için
>  hem
>  işlemcinin 64 bit desteği hem de sanallaştırma desteği olması lazım.

Benim de hatırladığım kadarıyla 32-bit üzerinde 64-bit sanallaştırma
yapılamıyor. Sanallaştırma desteği için
egrep '(vmx|svm)' --color=always /proc/cpuinfo komutunun bir çıktı vermesi
gerekiyor. İşlemcinin 64-bit desteğini de
egrep '\ lm' --color=always /proc/cpuinfo komutuyla test edebiliriz.
Bu komutun da yine 64-biti ifade eden 'Long Mode'un kısaltması olan lm'yi
işlemci bayrakları arasında göstermesi gerekiyor.

--
Metin Akdere