[Gelistirici] [RFC] multilib / pure64 ve statik kitaplıklar

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
4 Eki 2010 Pzt 17:12:30 EEST

On Pazartesi 04 Ekim 2010 15:47:30 Fatih Aşıcı wrote:

>  Olabilir.
>
>    /usr/lib/libtclstub8.5.a
>    /usr/lib/libxf86config.a
>
>  gibi paylaşımlı karşılığı olmayan bazı kitaplıklar için bunu
>  uygulamasak mı acaba?
>  Diğer türlü biraz uğraştıracak sanki.

 Uygulamayalım zaten, onlar normal derleme sistemi içinde kullanılan
kitaplıklar. Benim kast ettiğim paylaşımlı kitaplığı olan, ancak çok özel
durumlar (grub gibi) için statik kitaplığı gerekli olan araçlar için.

>  Bir de .pc dosyalarında, *-config araçlarında vs. /usr/lib/static
>  dizini geçerse
>  bu yöntem de bir işe yaramaz. Diğer yandan "pkg-config --static"
>  seçeneğini kırmak da biraz garip göründü bana.

 Bence ona da dokunmayalım, farklı dizine alma sebebimiz normal derleme
sistemine bu kitaplıkların girmemesini sağlamak. İlla bir paket statik
kitaplık kullanacaksa bizim dizini şans eseri de olsa bulamamalı, biz statik
derleyeceğimiz pakette uğraşarak library_path i o dizine ayarlayalım, arada
gözden kaçan statik linklenme durumu olmasın.