[Gelistirici] [RFC] multilib / pure64 ve statik kitaplıklar

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
4 Eki 2010 Pzt 15:47:30 EEST

 On Mon, 4 Oct 2010 15:33:46 +0300, Onur Küçük <onur at pardus.org.tr>
 wrote:
> [...]
>
>  2011 için 64bit altında 32 bit derleme desteğini yaptım. Binutils ve
> gcc
> hazır, glibc nin paket olarak biraz daha işi var. Gcc ve binutils de
> aynı
> paket içinde bu desteği verebiliyoruz (şu anki dosyalardan pek farklı
> değil),
> ancak glibc nin 32bit kısmının ayrıca derlenmesi gerekiyor. Tek
> kaynak pakette
> bunu halledeceğim ama oluşan 32bit kitaplıklar ve başlık dosyalarının
> ayrılacağı paketin adı ne olacak ?
>
>  emul-linux-x86-foo diyen var, foo-32bit diyen var, vs.

 foo-32bit için +1

>  Bir de, grub için ncurses ın statik kitaplık desteği lazım, yoksa
> grub
> promptu sağlıklı çalışmıyor. Statik kitaplıklar için sadece sürüm
> yöneticisinin izin verdiği paketlerde statik kitaplık çıkmasına izin
> verelim,
> ama bu kitaplıkların otomatik olarak kullanılmaması için sistemde
> atıyorum
> /usr/lib/static gibi bir dizine konmasını sağlayalım, ne dersiniz ?

 Olabilir.

   /usr/lib/libtclstub8.5.a
   /usr/lib/libxf86config.a

 gibi paylaşımlı karşılığı olmayan bazı kitaplıklar için bunu
 uygulamasak mı acaba?
 Diğer türlü biraz uğraştıracak sanki.

 Bir de .pc dosyalarında, *-config araçlarında vs. /usr/lib/static
 dizini geçerse
 bu yöntem de bir işe yaramaz. Diğer yandan "pkg-config --static"
 seçeneğini kırmak
 da biraz garip göründü bana.