[Gelistirici] [RFC] multilib / pure64 ve statik kitaplıklar

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
4 Eki 2010 Pzt 15:39:34 EEST

On Pazartesi 04 Ekim 2010 15:33:46 Onur Küçük wrote:
>  Merhaba,
>
>  2011 için 64bit altında 32 bit derleme desteğini yaptım.

 Yazmayı unuttum, 32bit kitaplıklar /lib32 ve /usr/lib32 altına gidecekler.
Siz program derlerken -m32 vermeniz yeterli olacak, header, linklenecek
kitaplık vs. bulmayı glibc halledecek. Yani

 gcc -m32 hede.c -lm -lfoo

 dediğinizde otomatik olarak /lib/libc.so.6 /lib/libm.so.6
/usr/lib32/libfoo.so  ile linkleniyor, ekstra herhangi bir işlem yapmaya gerek
kalmıyor.

 Normalde ld de /lib32/ld-.... olarak yerleşecekti, ancak 64bit sistemde
derlediğimiz 32bit dosyalar 32bit sistemde düzgün çalışabilmesi için ld yi
/lib/ld-... de arayacak şekilde değiştireceğim, lib den lib32 ye de symlink
koyacağım.