[Gelistirici] [RFC] multilib / pure64 ve statik kitaplıklar

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
4 Eki 2010 Pzt 15:33:46 EEST

 Merhaba,

 2011 için 64bit altında 32 bit derleme desteğini yaptım. Binutils ve gcc
hazır, glibc nin paket olarak biraz daha işi var. Gcc ve binutils de aynı
paket içinde bu desteği verebiliyoruz (şu anki dosyalardan pek farklı değil),
ancak glibc nin 32bit kısmının ayrıca derlenmesi gerekiyor. Tek kaynak pakette
bunu halledeceğim ama oluşan 32bit kitaplıklar ve başlık dosyalarının
ayrılacağı paketin adı ne olacak ?

 emul-linux-x86-foo diyen var, foo-32bit diyen var, vs.

 Bir de, grub için ncurses ın statik kitaplık desteği lazım, yoksa grub
promptu sağlıklı çalışmıyor. Statik kitaplıklar için sadece sürüm
yöneticisinin izin verdiği paketlerde statik kitaplık çıkmasına izin verelim,
ama bu kitaplıkların otomatik olarak kullanılmaması için sistemde atıyorum
/usr/lib/static gibi bir dizine konmasını sağlayalım, ne dersiniz ?