[Gelistirici] 2011/devel/programming/misc/gobject-introspection - Version bump

Burak Çalışkan burakclskn at gmail.com
26 Kas 2010 Cum 12:55:29 EET

26-11-2010 11:53, Ozan Çağlayan yazmış:
> Cuma 26 Kasım 2010 günü (saat 11:38:55) Burak Çalışkan şunları yazmıştı:

> upower gobject-introspection >= 0.9.8 istiyor. introspection'ları kırmanın ne
> zararı var bize? Zaten GNOME tabanlı değiliz dağıtım olarak. introspection
> dosyası çıkartan paketler tekrar derlenirken zaten yenilerini getirecekler
> zamanla.

GNOME Masasütü Introspection yapıyor ama aktif olarak kullanmıyor.
Sadece scripting desteğinin önünü açıyor.

O kadar kolay değil, gir-scanner'da parametre değişikliği var, düzgün
scan yapamıyor. Makefile.am dosyalarını yamamak gerekiyor, yamansa dahi
tam scan yapacağı garanti değil.

0.9.15 ile gir-repository version 1.2'ye geçiliyor. 0.9.3'de 1.1 .
Paketler arasında bağımlılık ilişkisi olduğundan herhangi bir
introspection bağımlılığı blunan paketi, derlemek mümkün değil.

Popüler dağıtımlarının hiçbiri 0.9.12'yi kullanmıyor. 0.9.3'ü
kullanıyor, bütün gtk+/gnome stable branch'ları 0.9.3 desteğinde.

UPower için yama yapılabilir. Bunu yapan ilk biz olmayacağız.

> Kurumsal'da 0.9.12'ye geçeli oldu bir süre, bir sorun yaşamadık.
gtk+/gnome paketlerinin çoğunun introspection desteği kapalı çünkü.