[Gelistirici] guestlogin

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
13 Kas 2010 Cmt 13:21:15 EET

13 Kasım 2010 Cumartesi günü (saat 13:02:31) Onur Küçük şunları yazmıştı:
> pam dosyalarını elden geldiğince modüler yapmak istiyorum, bu tarz bir
> işlem için system-auth a direkt ilgili satırları yazmak yerine
> "include guestlogin" gibi bir şey ekleyip guestlogin in kendi pam
> dosyasının olmasını tercih ederim.

Pek bilmiyorum nasıl yapılır, pam.d'nin man sayfasında include ile ilgili
bilgi var.

Biliyorum, bu yama biraz pis, kullanıcının guestlogin'i açıp kapatmasını
zorlaştırıyor ama fazla vakit olmadığı (RC'ye yetişmesi lazım) ve öntanımlı
açık olmasını istediğim için bana kullanılabilir gelmişti bu yöntem.

İlerde user-manager'a guestlogin'i açıp kapatmak için de bir şey koyabiliriz.
Tabi bu çözümle ancak /etc/security/guestlogin.conf dosyasını editleyen
(enabled=false gibi bir seçenekle mesela) bir COMAR bacağı yazarak yapılabilir
sanırım.

>  Bir de pam_python un betiklere baktığı özel bir dizin var mı ? Yoksa
> tam yolu ile yazmakta fayda var.

Bunu Mesutcan söylesin, bilgim yok.

--
Gökçen Eraslan