[Gelistirici] Yeni NetworkManager ve nfs dizinleri

Erdem Bayer ebayer at pardus.org.tr
9 Kas 2010 Sal 23:52:34 EET

Selamlar

Ağ altyapımız için yeni NetworkManager altyapısını kullanıma alırken mudur'un
nfs ve smb dosya sistemlerini otomatik bağlama özelliğini kırmışız.

Nfs ve samba paylaşımlarını otomatik bağlamak için uygun yöntem nedir diye
biraz bakındım ve şu sonuçlara ulaştım:

1) Bu işi eskiden olduğu gibi mudur içinde halletmek. Bu yöntem ile servisler
başladığı anda nfs ve smb paylaşımların bağlı olduğundan emin olmak rahatlığı
var. Aynı zamanda bu iş açılışı ilgilendiren bir süreç olduğu için mudur
içinde halledilmesi de mantıklı görünüyor. Ancak mudur içinde yeni
NetworkManager kullanımına geçtiğimizden beri networksel bütün işlemleri
kapatmıştık, bunları yeniden açarken sanırım mudur'un network'ün up olup
olmadığını anlaması için de bir yol bulmamız gerekiyor.

2) nfs ve smb paylaşımlarını bağlamak için ayrı bir servis betiği kullanmak.
Bu yöntem ile NetworkManager hariç diğer tüm servislerden öncelikli ve
NetworkManager hariç diğer tüm servislerin bağlı olacağı, kendisi de
NetworkManager servisine bağımlı bir servis yaratmış oluyoruz. (Söylemek
yapmaktan daha karışık olabilir, bilmiyorum :) )

3) Autofs [1] kullanmak. Bunun 2. seçenekten farkı sanırım tam da bu işi yapan
bir uygulama varken yeni baştan yazmaya gereksinim olmaması. Ancak autofs'nin
geliştirilme durumu nedir bulamadım.

Ben yukarıdakilerden başka çözüm bulamadım, sizlerin fikri nedir?

[1] http://www.linux-consulting.com/Amd_AutoFS/autofs.html

Saygılarımla
Erdem Bayer