[Gelistirici] Hem sahipsiz hem de atıl paketler (contrib 2009 devel)

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
6 Mayıs 2010 Per 00:35:08 EEST

On May 5, 2010, at 11:54 PM, Server Acim wrote:
> "Pardus 2008" sürümünde paketi üstlenen geliştirici sevgili Gökmen Görgen idi.
> http://paketler.pardus.org.tr/info/contrib/2008/stable/source/solfege.html
>
> Fakat, kendisiyle bir görüşmemizde paketle ilgilenmeye vakti olmadığını
> söylemişti. Bu mailime de cevap verecektir.
>
> Eğer, uygun bulursanız, sizlerin de desteğiyle, paketin güncel halde tutulması
> konusunda destek vermeye arzu ederim. Ancak, bunu bir "vekil geliştirici -
> proxy developer" desteğiyle yapabileceğimi düşünüyorum. Sizler kimi uygun
> görürseniz, veya "vekil geliştirici"m olmak isteyen gönüllü bir geliştirici
> [...]

Sorumluluğunu SVN hesabı olan bir geliştirici alacak şekilde bakımını sizin yapmanıza bence kimse bir şey demeyecek, hatta olumlu karşılayacaklarını düşünüyorum. Zira solfege'in paketlemesi basit; ama iş sadece paketlemekle bitmiyor. O yazılımı kullanıyor olmak, hatalarını tespit edip düzeltmek veya upstream'a bildirmek, sizin yaptığınız gibi çevirisi yoksa çevirisini yapmak; yani kısaca kurcalamak gerekiyor.

Dediğim gibi, SVN hesabı olan bir geliştirici paketin sorumluluğunu aldıktan sonra sizinle iletişimde kalarak paketin güncelliğini beraberce sağlayabilirsiniz. Ya da en iyisi, size bir SVN hesabı verilsin. =)