[Gelistirici] Hem sahipsiz hem de atıl paketler (contrib 2009 devel)

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
5 Mayıs 2010 Çar 14:48:02 EEST

03 Mayıs 2010 20:04 tarihinde Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> yazdı:

>  Listenin işe yaramayacağına açıkcası inanmıyorum,

Bir liste çıkarmaya başladım:
http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/maidis/katkici-2009-bakicisiz-paketler-durum-listesi

Olaya "bunun için fark etti"deki gibi yaklaşıyorum biraz ben, derdim paket
silmek değil, bakıcısız paketlere bakıcı bulmak. Bunun için de neyin işe
yarar neyin yaramaz olduğunun bir şekilde ayrılması gerekiyor.

Listede henüz sadece bir kaç paket var, yani listenin şeklini şemalini
değiştirmek kolay, nasıl böyle iyi mi, daha iyi olması için öneriniz var mı?

>  Diğer taraftan, paket çıkarmanın bugzilla üzerinden yapılması da
> mantıklı görünüyor, ama süreci anlamsızca uzatır mıyız diye de
> düşünüyorum. "Kafamıza estiği için", "paketi beğenmediğimiz için" paket
> çıkarmak yerine mesela bir yazılımın yeni sürümünde o paket obsolete
> olduysa (gpsd - libgps örneği mesela) paketin güncellenmesini
> geciktirmemeli. Bunun için belki gerekli olan oy adedini azaltarak
> çözüm bulabilriiz.

Sorun bende, genel paket silme politikasını bilmiyorum (bir yerde yazıyorsa
bağlantısını bilmek isterim ama) ve benim önerdiğim sadece hem bakıcısız hem
de atıl paketler içindi, bunu belirtmem gerekirdi.

>  Herhangi iki paketçi bence yeterli değil. Sürüm yöneticisi ve bileşen
> sorumlusu onayı yeterli ve daha güvenilir geliyor bana.

Evet yazdıktan sonra ben de herhangi ikinin çok da iyi bir fikir olmadığını
gördüm.