[Gelistirici] Hem sahipsiz hem de atıl paketler (contrib 2009 devel)

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
3 Mayıs 2010 Pzt 17:42:17 EEST

23 Şubat 2010 11:13 tarihinde Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> yazdı:

> bu
> paketleri

>  Bir sanal paketçimiz var zaten, bir tanesine daha niye ihtiyacımız olsun
> ki ?
> Olanın üstünden gidelim
>
>  Bu listeyi posta ile atıyorsun ama posta takibi zor oluyor, dosyaların
> listesini ve açıklamalarını bir yerde (kendi playground unda mesela)
> tutsana,
> liste çıktıktan sonra üzerinden topluca geçelim

Bence bir kullanıcının / katkıcının / geliştiricinin depoya paket alma
sürecini bu atıl paketlere de uygularsak kolay bir şekilde bu işi
halledebiliriz. Açıkçası toplu bir liste üzerinden sonuç alınabileceğini
düşünmüyorum. Çünkü listeyi kaç kişi hazırlarsa hazırlasın tam bir liste
çıkarması imkansıza yakın. Ama dağınık şekilde çalışarak kolayca sorunu
sıfıra en yakın noktaya getirebiliriz.

Örneğin herhangi bir paketin silinmesi için review isteğinde bulunur bir
kullanıcı / katkıcı / geliştirici hata takip sistemi üzerinden. Eğer bir
kullanıcı bildirim yapmışsa bunun bir katkıcı veya geliştirici tarafından
onaylanması gerekir. Daha sonra iki farklı katkıcı veya geliştirici paketin
silinmesi için ack verirse paket depodan silinir. Belirtmeme gerek yok bu
durum sadece bakıcısız paketler için, bakıcısı olan paketler zaten
gerektiğinde paketçisi tarafından siliniyor / silinebiliyor. Eğer mantıklı
bir itiraz gelirse de tabii ki paket silinmez.

Nasıl ki depoya paket eklerken o paketin bağımlılıkları dışındaki paketleri
de bilmemize / paketlememize gerek yoksa aynı şekilde sırf tüm işe yaramayan
/ yaramayacak paketleri bilmediğimiz için herhangi bir işe yaramayan / atıl
paketi de saklamamıza gerek yok bence.

Pardus paketçisinin yanında farklı bir sanal paketçi daha önermemdeki neden
Pardus paketçisinin sahip olduğu paketlerin özelliklerinin muamma olması.
Örneğin Pardus paketçisinin işe yarayan ve güncel  (ve bakıcısız olması
hayli ilginç (üzünç) olan) paketleri de var, atıl paketleri de. Bu şekilde
gerçekten ne kadar bakıcısız paketin olduğunu daha net bir şekilde
görebiliriz.