[Gelistirici] eksik bağımlılıklar

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
13 Mar 2010 Cmt 01:15:25 EET

On Saturday 13 March 2010 00:16:40 Mehmet Emre ATASEVER wrote:
> Pardus-ARM çapraz-derleme (cross-build) esnasında, sadece baselayout olan
>  bir sysroot'u hedef göstererek derlemeler yaptım. Böylece derleme
>  esnasında yalnızca inşa bağımlılığı için gerekli paketler sysroot
>  içerisinde bulunuyordu ve bu bana paketlerin tam olarak bağımlılıklarını
>  çıkarabilme şansı tanıdı.
>
> 2009-devel system.base ve system.devel içerisinde eksik bağımlılık yazılmış
> paketlerin listesini çıkardım. Aslında daha uzun bir liste derleme yaptğım
> süre boyunca çıkarmıştım, ancak kaybettim.
>
> Bugün, yaptığım paketlerin çoğunu gözden geçirdim ve eksik bağımlılıkları
> [...]

- system.base paketleri sadece system.base paketlerine bağımlılık olarak
yazılıyor.
- system.devel paketleri build dep'ler arasına yazılmıyor.
- Bazı bağımlılıklar bootstrap yapabilmek için bilerek yazılmıyor.
- glibc, libgcc? gibi temel paketler system.base paketlerine dahi olsa
bağımlılık olarak yazılmıyor.

Listeni ayrıntılı incelemedim; ama gözüme çarpan birkaç bağımlılık hakkında
not düşmek istedim.