[Gelistirici] upgrade-manager + yali-firstboot ile dist-upgrade

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
12 Haz 2010 Cmt 20:44:27 EEST

On Saturday 12 June 2010 20:00:13 Mete Alpaslan wrote:

> 2011 için özellikle lisans kabulü,  kullanıcı ekleme,  gibi aşamaları YALI

lisans kabülü çıkmaz herhalde?

> ' dan çıkartıp epeydir hazır olan yalı-firstboot kullanarak yapmak
> istiyorum. Ekstra olarak bu işlemleri de yaptırabiliriz tabiki.

2009 -> 2011 geçişi için 2009'a da almak gerekecek.

> Hatta upgrade-manager 'ın başta yaptığı işlemler yerine  paket
> yöneticisinde dist-upgrade seçeneği olur, bahsettiğin ilk adımı yapar
> yalı-firstboot paketini de kurar ve sonra yalı-firstboot sistemi
> günceller.

upgrade-manager'ı kaldırmak da güzel fikir. Package Manager menülerine
"Distribution Upgrade" seçeneği eklenebilir.

Yalnız PM içine sonraki release'in depo URL'ini hardcode etmeyi sevmiyorum.
Depodaki index'in yanına bir dosya daha koyup PM'nin (ya da dist-upgrade
komutunu eklersek pisi'nin) bu dosya içindeki URL'e bakmasını sağlayabiliriz.
Index'in içine girmesini istemiyorum; çünkü packages.pardus.org.tr yerine
başka yansıları kullanan kullanıcıların yine aynı yansıdaki yeni depoyu
kullanmalarını sağlamak istiyorum. Yansı tutanlar URL'i tutan dosyaya müdahele
edebilirler. Bir düşünelim; belki daha güzel bir yol buluruz.