[Gelistirici] 2011/devel/system/base/pciutils - Version bump, refactor package, update PCI ID data...

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
11 Haz 2010 Cum 14:12:50 EEST

2010/6/10 Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr>

> Ben aslında comment (hatta summary ve decription) metinlerinin XML dosyası
> içinde çok şekilsiz durduğunu düşünüyorum. XML'i parse edip oradaki metni
> düzgün bir şekilde arayüzde göstermek için iğrenç taklalar atmak gerekiyor.
> yüzden ChangeLog gibi plain text bir dosya daha güzel olurdu.

Bir şey soracağım: Neden pspec, translations dosyalarımız XML formatında?
Zamanında neden bu dosyaların XML olması gerektiğine karar verildiğini
hatırlayan bir arkadaş varsa merakımı giderebilir mi? Hem json'a göre daha
okunaklı, hem XML'i json kadar hızlı parse edebilecek piksemel uygulamamız
olduğu için mi XML tercih edildi?

2011 için böyle köklü bir değişikliğin yapılması söz konusu olabilir mi
bilmiyorum (pisi kodu karışık :P) ama şuradaki gibi bir pspec dosyası
düşünmemiz mümkün mü (md5sum satırına kadar kısma bakınız, gerisi için
actions.py hallediyor):
http://repos.archlinux.org/wsvn/packages/xz/trunk/PKGBUILD

xml'den bash dosyasına geçelim de demiyorum ama .txt bile olabilirdi. Tamam,
bir .txt dosyası parse etmek daha fazla zaman alır ama paketin içinde yine
xml şeklinde durabilir bu bilgiler.

--
gkmngrgn ~ http://www.gokmengorgen.net