[Gelistirici] Yeni digikam & kipi-plugins

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
11 Haz 2010 Cum 10:07:28 EEST

11 Haziran 2010 Cuma günü (saat 00:17:44) Ozan Çağlayan şunları yazmıştı:
> Selam,
>
> digiKam ve kipi-plugins 1.3.0 çıktı yalnız ikisinin de kdegraphics 4.5'le
> gelen libkdcraw ve libkexiv2

> geçemeyeceklerine yol açacağını, önemli bir yazılımın henüz yayınlanmamış
> bir masaüstü ortam sürümüne bağımlı olmasının garip olduğundan bahsettim o
> da kdegraphics 4.5'in hiçbir çekirdek kde paketinin 4.5 sürümüne strict
> bağımlılığı olmadığını ve trunk'tan alınıp kullanılabileceğini söyledi.
>
> Gökçen ne düşünüyorsun bu konuda?

Bence yapmasak daha iyi. O geliştirici arkadaşa alttaki iki commit'le nasıl
kdelibs 4.5'te API'nin kırılıp, KDE 4.5'teki kdegraphics'in de bu API'yi
kullanır hale geldiğini söyleyebilirsin:

setUrl'in setLocationUrl olması:

http://websvn.kde.org/trunk/KDE/kdelibs/kfile/kurlnavigator.h?r1=985549&r2=1079838

gwenview'ın da yeni API'ye geçmesi:

http://websvn.kde.org/trunk/KDE/kdegraphics/gwenview/app/mainwindow.cpp?r1=1109249&r2=1124707

bu yüzden de şu anda yeni kdelibs olmadan kdegraphics derlemiyor. Bu ve varsa
başka kdelibs değişikliklerini kdelibs'e backport edersek geçebiliriz ama
backport="API kırmak" olacağı için, bu sefer de KUrlNavigator sınıfını
kullanan diğer uygulamaları iyi test etmek gerekir.

Başka bir yöntem de, bizim kdegraphics paketinde, yamayla sadece libkdcraw ve
libkexiv2'yi güncelleyebiliriz. Tabi onlar da yüksek ihtimalle ABI kırdığından
kullanan başka uygulama varsa onları da yeniden derletmek gerekir.

Özetle biraz uğraştırıcı ama yapmak istersen ben hayır demem.

--
Gökçen Eraslan