[Gelistirici] paket isimleri yeniden

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
11 Haz 2010 Cum 09:57:52 EEST

On Friday 11 June 2010 09:41:00 Necdet Yücel wrote:

> Ama internette ihtiyacı olan bir programın pisi paketini bulan bir
> kullanıcı olduğunu düşün. Paket adından gerekenleri anlayamıyorsan tek
> çaren indirip kurmaya çalışmak kalıyor.

Söylediğim gibi dağıtım adını ve sürümünü belirttiği gibi mimarisini de
belirtmeli.

> Hem bu mimari işini yaparsak noarch paketlerimiz de olur. Mimariden
> bağımsız paketleri böyle isimlendiririz. Oyun paketlerinde filan
> bulunan çok büyük boyutlu data dosyalarının her mimari için ayrıca
> paketlenmesine gerek kalmamış olur.

Pisi ve buildfarm'ın altyapısı ile bu tür bir şeyi gerçekleştirmek mümkün
değil şu an. Depo yöneticilere getireceği yükü dikkate alırsak bu işin
getirisinden çok götürüsü var bence.

> Bu kadar dağıtım yanılıyor olamaz ;)

Dağıtım adını/sürümünü paket adına alanlar kadar almayanlar da var (SuSe
gibi). Hangisi yanılıyor? :)