[Gelistirici] paket isimleri yeniden

H. İbrahim Güngör ibrahim at pardus.org.tr
11 Haz 2010 Cum 09:47:37 EEST

Cuma 11 Haziran 2010 günü (saat 09:41:00) Necdet Yücel şunları yazmıştı:

> Ama internette ihtiyacı olan bir programın pisi paketini bulan bir
> kullanıcı olduğunu düşün. Paket adından gerekenleri anlayamıyorsan tek
> çaren indirip kurmaya çalışmak kalıyor.

Bu kısım benim aklıma yatmıyor. Depo yerine tek başına duran bir paketi
indiren kullanıcının bunun bilincinde olması ve paketi yapanın da açıklama
yapması gerekiyor bence. Ati/nvidia veya google gibi rpm/deb paket dağıtanlar
da 32/64 bit diye açıklama yapıyor.

Ayrıca, çok çirkin evet :)

> Hem bu mimari işini yaparsak noarch paketlerimiz de olur. Mimariden
> bağımsız paketleri böyle isimlendiririz. Oyun paketlerinde filan
> bulunan çok büyük boyutlu data dosyalarının her mimari için ayrıca
> paketlenmesine gerek kalmamış olur.
>
> Bu kadar dağıtım yanılıyor olamaz ;)

Ya yanılıyorsa? :)

--