[Gelistirici] paketler sayfası

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
10 Haz 2010 Per 15:54:52 EEST

Perşembe 10 Haziran 2010 günü (saat 13:10:06) Oguz Yarimtepe şunları yazmıştı:
> Projeyi inceledim. İkilik paketlerle ilgili bilgilerin ikilik depodan
> alınıyor olması bence yanlış. Bunun için bilmem kaç GBlık bir veriyi diske
> rsync ile çekmeyi doğru bulmuyorum.

Tüm depo gerekmiyor. Binary depoların indeksi gerekiyor sadece.

> Oradaki bilgiler pspec.xml içerisinden
> alınabilir. Bahadır neden .pisi dosyalarından bir takım bilgiler okumaya
> çalışmış anlamadım. Bir ihtimal test deposunun bir svn kaynağı yoktur
> dedim kendi kendime. Ama yoksa da oluşturulmalı diyorum ve svn dizini
> üzerinde gezinerek bilgiler veri tabanına yazılmalı. Eğer bu konuda
> yanılmıyorsam import_binary.py yi buna göre düzenleyebilirim.

import_binary.py eski, binary deponun indeksini okuyan betiği kullan.

> Diğer bir kafama takılan nokta da sqlite kullanılmış olması. Neden MySQL
> kullanılmamış bilemedim? Yarın öbürgün büyük dosya sayıları ile
> çalışılacak ve o veri tabanı yetmeyecek gibime geliyor. Bence işin başında
> MySQL'e geçelim.

SQLite->MySQL geçişi 2 satırlık iş. Django hallediyor onu, bizim ek iş
yapmamıza gerek yok.

> Bir de models içerisinde yamalar için de bir sınıf tanımlanmalı diyorum.
> Arama yaparken ikilik pakete uygulanan yamalarda arama yapmak isteyen
> çıkabilir. Hatta dosyalar için de bir sınıf tanımlanmalı da diyorum.
> İkilik paketin açtığı dosyalarda da arama yapmak isteyen olabilir.

İhtiyaç görmediğimden eklemedim onları, ekle eğer gerektiğini düşünüyorsan.
Overhead'i yüksek "fazla bilgi"den kaçın elbette. Ağır olmasın import/show
işlemleri.

> Ben kaynak pakete ait şu bilgileri de dbde tutmuşumi her seferinde xml
> parse etmeyeyim diye. summary, license, homepage
>
> Pisi API'den çekiliyordur bunlar (license kısmından emin değilim). DB'den
> çekmesi daha hızlı olur diye bunları birer db alanı olarak eklemişim.

NOAN, pisi-index.xml'leri DB'ye alıyor, sonra tüm işlemleri DB'den hallediyor.

> Uygulamada bir admin arayüzü yazılmış. Ben ACK felan yapılıyordur diye
> düşünmüştüm ama sadece kullanıcı bilgilerini göstermeye yarıyormuş.
> Geliştirici listesinde "sahipsiz paketler" üzerine konuşmalar oluyor.
> Bence Noan arayüzünde paketlerin sahipsiz olarak işaretlenmesi veya
> bakıcısı şudur denilebilmesi de lazım. İsteyen bakıcısız paketler bunlar
> üzerime alıyorum diyebilmeli

Mümkünse her işi yapsın NOAN, ama hemen yapmasın. One thing at a time.

--
Bahadır Kandemir
TÜBİTAK / UEKAE