[Gelistirici] 2009/devel/multimedia/sound/listen - leave it. Great.

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
10 Haz 2010 Per 00:34:14 EEST

Onur'un yazdıklarının büyük bir kısmına katılmakla birlikte, bazı noktalarda düzeltmeler yapmak zorunda hissediyorum kendimi.

On Jun 9, 2010, at 11:19 PM, Onur Küçük wrote:
> Laf arasında iğnelemeler yaptığını hatırlıyorum.
Hayır, iğneleme yok. Olağan şeyler derken iğneleme -yapmadığımı- belirtmeye çalıştım. "Size" derken, genele söylüyorum.

> Kötü niyet aramak olarak görme, ama paketi bırakış şeklin bence
> tatsızdı, kızgınlıkla yaptığın çok belliydi. Paketi bu kadar sahipsiz
> bıraktıktan sonra "bana niye haber vermedi" diye kızman bana
> doğru gelmiyor.
Bana haber verilmedi diye paket bırakmadım ben, 8 ay gözümden kaçtığı, unuttuğum için bir paket bıraktım, Eğer bana haber verilseydi, paket güncelleme, paket bırakma işi tek bir committe olacaktı. Kızdığım bir şey varsa, o da olsa olsa bu başlığın ilk mesajında yer alan usluptu, yine de benim açımdan sorun yok.

> Daha çok iletişim kuralım, daha çok konuşalım.
Düşündüm de, biz daha çok özelden işleri yürütmeyi tercih ediyoruz. Hatırladığım birkaç istek:
- ffmpegthumbnailer'in güncellenmesi.
- PiTiVi bağımlılığı gnonlin'in kararlı depoya aktarılması.
- Banshee'nin eksik bağımlılıklarının tamamlanması ve yeni sürümü için gerekli bağımlılık güncellemelerinin yapılması.
- gnome-desktop-sharp'in contrib devel deposunu kırması, durumun düzeltilmesi.
- mono'nun güncellenmesi.
- wicd'deki güvenlik açığının kapatılması.

Bunun gibi birçok geliştirme ile ilgili mesajlar, her ne kadar paketin sorumlusu ben olsam da aslında konusu sadece beni ilgilendirmiyor. Esasında iletişim var konuşma var; ama birçok iş özelden halledildiği için dışarıya yansımıyor kayıt dışı kalıyor. Yansıtılırsa ne kadar etkisi olur bilmiyorum ama aslına bakarsanız, sorumlu olduğumuz paketler birbiriyle bağlantılı hep. Örneğin ben ffmpegthumbnailer'i Xfce eklentisi için paketlemiştim; ama KDE'nin önemli bir bileşeninin bağımlılığı olduğu için güncelleme isteği geldi ve KDE kullanan birisi paket güncellenmesi konusunda bu liste aracılığıyla benimle iletişime geçebilirdi. Veya PiTiVi'nin kararlı depoya girmesi için gnonlin'in de kararlı depoya aktarılmasına onay verildiğini bu listeden birileri görebilseydi, belki de gnonlin'i benden çok daha iyi takip edebilecek birileri listede kendini belli edebilirdi.

Bu arada, bana özelden "Geliştirici başvuru formumu doldurdum ama upload etmeyi beceremedim", "Hangi paketi almamı önerirsin?" gibi eposta gönderen arkadaşları ben doğrudan geliştirici listesine yönlendiriyorum. Daha çok kişi iletişim kursun, daha çok konuşalım diye.