[Gelistirici] 2009/devel/multimedia/sound/listen - leave it. Great.

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
9 Haz 2010 Çar 23:19:13 EEST

On Wed, 9 Jun 2010 15:06:00 +0300
Gökmen Görgen <gkmngrgn at gmail.com> wrote:

> Hatayla ilgilenecektim, unuttum, arada kaynadı bir şeyler oldu. Burada
> geliştiricilerin bin kere bir şeye söz verip bin kere sözlerini
> unutması gibi bir unutkanlık benimkisi. Ben size bunun hesabını hiç
> sormadım mesela, sormamın da bir anlamı yok.

 Laf arasında iğnelemeler yaptığını hatırlıyorum.

> Olağan şeyler.

 Bu durum olabiliyor ama kesinlikle doğru değil, olmamalı da. Kim
olursa olsun, bu proje ile bağları ne şekilde olursa olsun, herkes (ben
de sen de dahil olarak) sorumluluğunun bilincinde olmak zorunda.

 Kaç kere dedim yine diyorum, zaman bulamamak, yapamamak, vb. durumlar
tabi ki kabul edilebilir ve olabilecek şeyler, bu konularda anlayışlı
olmaya çalışıyoruz (biz derken bu liste sakinlerinin tamamını kast
ediyorum), ama böyle durumlarda listeyi haberdar etmemek bence kabul
edilebilir değil. Vaktim yok yapamıyorum dersen kimse sana "hayır olmaz
illa yapacaksın" demez, ama bunu haber ver ki orada oluşan açığı
kapatacak bir çözüm bulmaya çalışalım.

 Kimsenin iş yükü altında ezilmesi doğru değil, yapabildiği kadar iş
yapması normal, ama bir şeyler aksadığında bu aksaklığın kullanıcıyı
mağdur etmemesi için elimizden ne geliyorsa yapmamız lazım.
Yapamadığımız yerde de yapamıyoruz demeliyiz ki yapma ihtimali olan
birileri durumdan haberdar olsun, hatta belki de gelip bayrağı kaldığı
yerden alsın devam etsin.

 Benim takıldığım nokta paketi bırakman değil, bunu yapma şeklin.

> Alırken yazdığımız gibi bırakırken yazdığımızın zorunlu olduğunu
> bilmiyorum.

 Depo ile ilgili her türlü "sorumluluk ile ilgili" değişiklikte, paket
alma, bırakma, bileşen sorumluluğu değişikliği vs. de "svn mesajı
gözden kaçabileceği için" mutlaka buraya haber veriyoruz.

> Sıradan bir gönüllüyü istediğiniz kadar sorgulayabilir, istediğiniz
> kadar eleştirebilir, istediğiniz kadar açıklama yapmasını
> bekleyebilirsiniz.

 Bu dediğin ortak çalışılan bir projede, hele ki açık kodlu bir projede
bana çok normal geliyor. Ama bunun gönüllü olmak vb. sıfatlarla ilgisi
yok. Bu liste sakini bütün geliştiriciler için (projenin içinde yer
alma sebebi, amacı ne olursa olsun) geçerli. Benim yaptıklarımı da
istediğiniz kadar sorgulayın, eleştirin, yanlış varsa gösterin vs. vs.

 Tek önemli nokta sanırım adabı karıştırmadan ve kişiselleştirmeden
(sana demiyorum, genel konuşuyorum) bunu yapmak. Böyle yapabildiğimiz
zamanlar beraber çalışmamız daha düzgün, rahat ve verimli oluyor.

> Ben bunları seve seve cevaplarım, bu tip
> projelerin topluluğunda çok doğal bir şey. Ama benim her yaptığımdan
> da kötü niyet aramaktan vazgeçin. Bunu özellikle rica ediyorum.
> İbrahim'in yaptığı commite zerre eleştirim yok; ama haber verseydi,
> -yanlış anlamayın ama- aç / kapa commit yapmazdık =)

 Kötü niyet aramak olarak görme, ama paketi bırakış şeklin bence
tatsızdı, kızgınlıkla yaptığın çok belliydi. Paketi bu kadar sahipsiz
bıraktıktan sonra "bana niye haber vermedi" diye kızman bana
doğru gelmiyor.

 Daha çok iletişim kuralım, daha çok konuşalım.