[Gelistirici] toplantı tarih/yer tamamsa, başlık önerileri ?

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
28 Tem 2010 Çar 20:38:13 EEST

Merhaba,

Hatırladığım iki örnek olduğu için Kubilay ve Ali'nin mesajlarını
alıntıladım, ama genel olarak hepimize yazıyorum...

On Tue, 2010-07-27 at 15:41 +0300, Ali Işıngör wrote:
> [...]
> nasil artiririz" temali bir toplantida, 2011 ile yapmak istediklerini
> konusmak isteyen ve oradaki varolus nedeni bu olan kisilere,
>
> "kusura bakmayin buna vaktimiz yetmeyebilir" demek, son derece heves
> kirici bir yaklasim.
>
> "gelmeseniz de olur, cok daha onemli meselelerimiz var konusacak"
> demekle esanlamli bu. diger meseleler kime gore ya da neye gore daha
> onemli?
>
> eger elimizdeki camia ile iliskilerimiz ve toplulugun 2011 oncesinde
> yer almak istedigi projeler konusulmayacaksa, ben de toplantidan

Çok yakın geçmişte bu listede oldukça büyük bir tartışma koptu, bir sürü
insan bana müsaade dedi, bir bölümü kişi ismi vererek o/bu adamdan zaten
cacık olmaz dedi, bir bölümü ise herkesi suçladı, projenin şimdisinden
ve geleceğinden umutsuz olduğunu yazdı.. Sonuçta o oldu bu oldu,
insanlar kırıldı, küstü, sinirlendi... O tartışma sonrası da hepimiz her
ettiğimiz laftan korkar olduk, en ufak fikir ayrılığında kılıçlar
çekilir hale geldi..

Ortada bu kadar görünür bir sorunlar silsilesi varken ve temel olarak
"bu sorunları konuşalım, herkesin sıkıntısını konuşalım, gelecekte aynı
sorunları tekrar yaşamayalım" temalı bir toplantı yapmaya çalışırken Ali
ve Kubilay'ın bu toplantıda beni ilgilendiren konular yok, gelmeme de
gerek yok demesini -kendi adıma- kesinlikle anlayamıyorum.

Okuduğum kadarıyla bu toplantıdan sonra ayrı bir toplantıya bırakalım
denen konular -teknik ağırlıklı- 2011 sürüm kararları. "Acil
sorunlarımız nedir, nasıl hatalar yaptık, nasıl aşarız, ilerde nasıl
tekrarlamayız" konuları 2011 ve diğer yeni ürünlerin nasıl ortaya
çıkacağını tabii ki kapsayacaktır, ama atıyorum "2011'de KDE'de uygulama
menüsü şu şekilde sadeleşsin" konusu bu toplantı için fazla teknik,
fazla detay - kaldı ki listede -en azından Fatih'in- konuşulmasın dediği
de bu tip konular. Heves kırıcı mı bilmiyorum ama, bence de bu ilk
toplantıda buna vaktimiz yok.

Listede son derece teknik sorunlar bile bir anda flame çıkarmaya
başlamışken bu iletişim ve güven sorunlarımızı çözmeye öncelik vermenin,
ağırlıklı olarak birlikte çalışmayı nasıl kolaylaştıracağımızı
konuşmamızın acil olduğunu düşünüyorum.

Özetle, toplantı fikri ortaya çıktığı andan itibaren bu toplantının
kangren haline gelmiş sorunların yüzyüze konuşulmasını sağlayacağını ve
başarılı olmasının kendini Pardus geliştiricisi / katkıcısı /
kullanıcısı / evangelisti / temsilcisi vs sayan *herkesin* fikrini
açıkça ortaya koymasına bağlı olduğunu düşündüm, "Sürüm Camia
Temsilcisi" ve "Topluluk Yöneticisi"nin bu toplantıya katılmamasının da
duyduğum en harika fikir olduğunu söyleyemeyeceğim..

--
Ekin Meroğlu