[Gelistirici] Liste Dışındaki Pardus Tartışmaları

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
23 Tem 2010 Cum 14:47:30 EEST

Cuma 23 Temmuz 2010 günü (saat 14:20:11) İsmail Dönmez şunları yazmıştı:
> Hoi;
>

> O malum twitin neden yazıldığını anladıysan problemin orada burada
> twit yazmak olmadığını da anlamış olman lazım Bahadır. O twit direk
> buraya yazılsa flame çıkacaktı, twitterda kalması daha iyi olmuş.

E çıksın ne yapalım? Şimdi çıkmadı mı? Herkes söyleyeceğini utanmadan
sıkılmadan söylesin, kussun, tükürsün.

Ha olayı da anlamayanlara anlatayım anladığım kadarıyla. Birileri benim malum
işletim sistemi'nin User-Agent string'iyle e-posta attığımı görüp bunun
üzerine twitter'larında bunu *açıkça* ima edip, geçtiğimiz JIRA
tartışmalarıyla ilişkilendiren şeyler post etmiş.

İma edilen kişi bensem eğer ki öyle olduğunu tahmin ediyorum, twitter'ın
arkasına saklanıp *read-only* olarak 3-5 kişinin karşılıklı atışmasını etik
bulmuyorum.

Özgürlük başkalarının özgürlüklerini kısıtlama noktasını aşamaz. Özgürlük
sonsuz değildir, özgürlüğün de bir sınırı vardır toplum ahlakı doğrultusunda.

Benim istediğim işletim sistemini kullanabilme özgürlüğümü kısıtlamak,
yargılamak, tartışmaya açmak, bununla Pardus projesinin değerlerini,
amaçlarını, düsturunu ilişkilendirip sonuç türetmek kimsenin haddine değildir.

Şu ana kadar bu listede olan bitenleri hep bir noktaya kadar klavyenin
arkasından yazmanın verdiği rahatlığa ve yüz yüze iletişmiyor olmanın verdiği
eksikliğe bağladım. Bu noktadan sonra bugün gördüklerimi kişisel alıyorum ve
ilişkilerimi de bu doğrultuda tekrar gözden geçireceğim.

Bu akşam tatile çıkıyorum, 9 gün civarı çevrimdışı olacağım. Sonra haber
vermiyorsunuz diyenler olabilir, pakettir, hatadır, güvenlik güncellemesidir,
vs.vs..

---
Ozan Çağlayan
TUBITAK/UEKAE - Pardus Linux