[Gelistirici] Liste Dışındaki Pardus Tartışmaları

Türker Sezer turkersezer at tsdesign.info
23 Tem 2010 Cum 11:59:13 EEST

2010/7/23 Bahadır Kandemir <bahadir at pardus.org.tr>:
> Selamlar,
>
> Lütfen Pardus ile ilgili tartışmaları forumlarda, FriendFeed'de, Twitter'da
> değil burada yapalım. Geliştiricilerin resmi iletişim kanalı burasıdır.

Pardus dağıtımı ve geliştirme süreçleri hakkında elimizden geldiğince,
sözümüz dinlendiğince bu kanalı kullanıyoruz zaten. Hatta zaman zaman
sözümüz dinlenmiyor dahi olsa, can sıkmak, azar işitmek pahasına da
olsa ısrarcı oluyoruz buradan yazışmak konusunda.

Bunun dışında Pardus hakkında nasıl herhangi bir ortamda, cafede,
barda sohbet edebiliyorsak, başka eposta listelerinde yazışabiliyorsak
bahsettiğin sosyal paylaşım platformlarında da konuşabileceğimizi
düşünüyorum. Pardus™ markasını günlük yaşantımızda kullanmamıza mani
olan birşey olmadığı inancındayım.

> Herkese açık bir ortamda tartışma yapılması, tartışmayla ilgisi olan herkesin
> bu ortamda bulunacağı ya da tartışmaya katılacağı anlamına gelmiyor.

Geliştirme süreçlerini ve tüm geliştiricileri ilgilendirdiğini
düşündüğümüz konuları bu liste üzerinden tartışmak gerektiği fikrine
katılıyorum. Sonuçta herkesin bulunması mümkün olmayan ya da bulunmak
zorunda olmadığı ortamlarda bu tip geneli ilgilendiren konuları
tartışmak eksik/hatalı sonuçlar doğurabilir. (Aslında karara bağlanıp
oldu bittiye getirilmediği sürece tartışmakta da sorun yok. Sonuçta
kendi aranda konuşursun, sonra başkalarına da sorarsın tartışma devam
eder vs.)

> Diğer geliştiricileri bilmem ama takip etmek istemediğim bir ortamda, bu listeye
> yazma hakkı olan geliştiricilerin birbirini çekiştirmesinden son derece
> rahatsızım.

Başkalarının arkadaşları ile paylaştıklarını takip etme zorunluluğumuz
yok, zaten herkesi takip etmek gibi bir şansımız da yok. Bulunmadığım
bir ortamda benden cevap bekler şekilde konuşulmuyorsa bana göre
problem yok. İsteyen istediğini istediği yerde özgürce konuşabilir. Bu
konuşmalar fikir paylaşımı olur, dedikodu olur, çekiştirme olur,
eleştirme olur. Bunların hepsi hayatın içinde var. Nasıl ofiste
yanımdaki arkadaşımla listedeki tartışmalar üzerinde konuşabiliyorum,
kızdığım adamları eleştiriyorum, hızımızı alamayıp memleketi
kurtarıyoruz, sosyal paylaşım sitelerinin de bundan bir farkı yok.
Kanuni limitler dışına çıkılmadığı sürece bu konuşmaları anlayışla
karşılamamız gerektiğini düşünüyorum.

--
Türker Sezer